Bijna vakantie, tijd om heel veel te sporten (19 t/m 29)

Op 3 mei schreef ik mijn laatste blogpost. De wereld stond toen al een tijdje bijna helemaal stil en eigenlijk is dat nog steeds het geval, tenminste, zo voelt het voor mij. Ik werk nu al dik 4 maanden thuis (met een beetje geluk mag ik vanaf september weer een dag per week op locatie werken, yooooo), kom een stuk minder buiten de deur dan in het pré Corona tijdperk en al mijn vakantieplannen voor 2020 heb ik in de prullenmand kunnen gooien. De trip naar Berlijn was al gecancelled, Noorwegen gaat hopelijk naar 2021 en Londen ga ik ook pas terugzien in 2021. Luxeproblemen jaja!

Onze eigen vakantieplannen hebben we ook omgegooid want om twee drukke Duitse steden te gaan bezoeken, leek ons niet zo’n strak plan. Maar dat houdt wel in dat we een iets sportievere vakantie tegemoet gaan want het plan is om te gaan fietsen in België en Nederland. Mits alles blijft zoals het is want op dit moment lopen de besmettingen in België en Nederland weer op :-(

Maar goed, wielrennen dus! Gelukkig is het bijna vakantie want ik moet nog wel wat trainen haha. Ik heb de afgelopen weken voornamelijk gewandeld en op de fiets gezeten en af en toe wat (hard) gelopen. Dat laatste gaat op en af mede door een aantal pijntjes in bil, bovenbeen en rug. Ik vind hardlopen nog steeds heerlijk maar zoals het laatste weken gaat, is de lol er wel een beetje vanaf. Het is hard werken met pijntjes en het voelt als ‘hobbelen en harken’, en ik beleef er weinig plezier aan. Dus afgelopen week de hardloopschoenen in de kast laten staan!

Een maand geleden had ik trouwens de Nacht van Gulpen moeten wandelen maar deze uitdaging van 70 km ging ook aan mijn neus voorbij. Op de dag zelf heb ik met een vriend wel de halve afstand gewandeld en dat ging verbazingwekkend makkelijk. Ik had zelfs geen spierpijn de dag erna. Het plan is dan om in de eerste twee weken van mijn vakantie Noorwegen in te ruilen voor het Krijtlandpad. Dit is een lange afstandswandeling van 100 kilometer door het Limburgse land. Je kunt deze in diverse etappes wandelen en het plan is om dit in 5 etappes te doen. En dan ’s avonds lekker thuis in mijn eigen bed slapen :-) Lijkt me een prima Coronaproof plan want ik ga alleen op pad en mijd drukke plekken. Ik kijk er naar uit, virus of niet!

Ps: de eerste foto maakte ik tijdens de 35 km wandeling, de tweede tijdens mijn fietstochtje vorige week.

Een gedachte over “Bijna vakantie, tijd om heel veel te sporten (19 t/m 29)

  1. Judith van Hooijdonk 24 jul 2020 — 13:14

    Gezonde alternatieven! Fijne vakantie, D!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

<span>%d</span> bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close