These boots are made for walking (2 t/m 10)

Op 1 januari nam ik hier afscheid van sportjaar 2019. Inmiddels zijn we alweer 10 weken verder en ben ik goed op weg met mijn wandeltraining. Maar eerst die andere sporten…

Het ‘race’ fietsen ga ik vanaf volgende week hopelijk weer oppakken, de fiets moet wel eerst nog even gecheckt worden na die val in september 2019. Ik heb daarna nog maar een keer gefietst maar toen bleek het zadel ietsje te veel schuin te staan dus toen was ik zo weer thuis. Voor het fietsen zou het weer wel iets beter mogen want fietsen in de regen en in de wind is toch echt minder leuk. Maar goed, eerst weer eens alles in orde maken wat betreft uitrusting.

Het hardlopen gaat al een aantal weken zeer moeizaam. Ik heb veel last van scheenbeen en kuit, vooral van mijn rechterbeen. Rond 2 km begint een zeurende pijn waardoor ik bij stukjes van 5 km (daar waar ik vroeger mijn hand niet voor omdraaide of uberhaupt mijn bed niet voor uit kwam haha) steeds stukjes moet wandelen. Het is echt niet leuk om op deze manier te harken en het is vooral heel hard werken met pijntjes. De fysiotherapeut raadde me aan om dan toch met steunzolen te gaan lopen maar mijn huidige zolen zijn te klein voor de hardloopschoenen (gemaakt op maat 38, hardloopschoenen zijn maat ‘tante Sidonia’ voor mij, 40…) dus dat loopt ook voor geen meter. En het helpt ook niets tegen die zeurderige pijn. Over twee weken moet ik terug naar de fysio maar op deze manier beleef ik er weinig plezier aan dus maar eens even kijken hoe ik dat ga oplossen…

Waar ik wel veel plezier aan beleef zijn de wandeltrainingen op weg naar de Nacht van Gulpen. In de nacht van 20-21 juni hoop ik 70 km te kunnen wandelen dus ik ben nu aan het opbouwen. Ja mensen, ik pak dit net zo serieus aan als het trainen voor een halve of hele marathon :-) Vorige week stond er 25 kilometer in mijn agenda dus ging ik met de trein naar Schin op Geul om daar te wandelen. Ik ben nogal slecht in routes dus ik vind georganiseerde wandelingen, waarbij ik alleen maar pijltjes en lintjes hoef te volgen, ideaal. Ook handig omdat er altijd rustplekken zijn met wc’s, eten, drankjes (en vlaai!) en ik steunde er meteen het plaatselijke mannenkoor mee hehe.

Ik had me ingeschreven voor de 21 en het plan was om daar zelf nog wat km’s aan vast te knopen. Maar de hulp voor extra km’s kwam al snel uit een andere hoek. Ik weet niet welke meneer van het mannenkoor het parcours had uitgezet maar ik had bij de finish 28.94 km op de teller staan… En nee, nergens ook maar een afslag gemist, men wist me te vertellen dat er bij het uitzetten ‘iets’ was mis gegaan. Anyway, die rood omrande 30 over twee weken kan ik ook al afvinken als ik het wandelingetje van en naar station mee tel. Het het was wel een mooie route met top weer, geen blaren en zonder pijntjes (tijdens het wandelen heb ik totaal geen last van die ‘hardloop’ pijntjes en loop ik dus wel met zolen in de wandelschoenen) en ik deed er 5 uur en 5 minuten over.

Overigens zijn deze wandeltrainingen ook een goede training voor deze huttentocht die ik in juli in Noorwegen ga maken. Nu al zin in. Gisteren vliegreis en hotels in Bergen geregeld, heerlijk om hartje zomer naar het Noorden te reizen :-) Op naar de 35 km!

Ps: de foto maakte ik tijdens de genoemde tocht in het Gerendal, wonen in Zuid-Limburg is leuk!

<span>%d</span> bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close