Gewandeld: Heuvelland4Daagse 9/10/11/12-8 (23 t/m 32)

Zo, alweer maanden niets geschreven over mijn sportieve activiteiten en de laatste update ging zowaar over een wedstrijdje dat ik gelopen had. Ondanks de verschrikkelijke zomer die we tot dusver hebben (ja sorry, ik ben een van die mensen die niet zo van de zon houdt dus voor mij was en is het echt afzien met de temperaturen van de afgelopen weken) ben ik nog best sportief bezig geweest. Ik heb vooral gesport in de vroege ochtend, als het nog niet zo warm was, maar was de afgelopen weken vooral heel blij met de aankoop van mijn racefiets. Wielrennen is toch echt een stuk fijner als het heet weer is mede omdat je nog eens wat wind vangt. Overigens is een sportschool met airco ook een aanrader in de zomer :-)

Toch stonden de afgelopen drie weken in het teken van een andere sportieve activiteit namelijk wandelen. Drie jaar geleden heb ik namelijk, samen met mijn moeder, voor de eerste keer de Heuvelland4Daagse officieel meegelopen. Dit wandelevenement kent start en finish in Berg en Terblijt en kent vijf verschillende afstanden (7, 14, 21, 28 en 42) die allemaal door het prachtige Heuvelland voeren. Drie jaar geleden liep ik 4 x 14, dit jaar wilde ik 4 x 21 wandelen. Dus ik heb in de weken voorafgaand aan dit evenement de voorkeur gegeven aan wandelen ipv hardlopen. En dat je in je vakantie om 6 uur de deur uit gaat om de hitte voor te zijn moest ik dus voor lief nemen in mijn vakantie.

Maar het is gelukt, ik heb gisteren de finish gehaald en het was vier dagen genieten! Het Heuvelland mag dan mijn achtertuin zijn, ik kom er niet zo vaak en als ik er wel kom, is dat meestal op de racefiets. Maar wat was het prachtig en soms zwaar (door veel berg op en berg af) om je eigen provincie zo te leren kennen. Ik ben door gehuchtjes gewandeld waar ik nog nooit van had gehoord en ik heb paadjes bewandeld die ik nu niet meer zou kunnen terugvinden. Tel daarbij op dat het allemaal perfect georganiseerd werd (en dat met bijna 7000 deelnemers), er een goede verzorging onderweg was, de EHBO post uitstekend bemand werd (ik heb drie blaren moeten laten verzorgen), echt top voor maar 20 euro inschrijfgeld. Hieronder nog wat cijfertjes en gegevens, voor de statistieken.

Dag 1 / 9 augustus: 22,27 kilometer, 245 hoogtemeters, rondje Blankenberg, Eckelrade, Cadier en Keer, Bemelen.
Dag 2 / 10 augustus: 22,35 kilometer, 207 hoogtemeters, rondje Gasthuis, Groot Welsden, Margraten, Honthem, Wolshuis.
Dag 3 / 11 augustus: 21,26 kilometer, 306 hoogtemeters, rondje Raar, Meerssen, Waterval, Ulestraten, Schietecoven.
Dag 4 / 12 augustus: 21,22 kilometer, 357 hoogtemeters, rondje Valkenburg, Sibbe, Gerendal.

NB: de foto is een compilatie van dag drie.