Bezocht: OnderwijsResearchDagen (ORD) @ Nijmegen 13/14/15 juni (deel 2)

Deel 2 van mijn verslag van de ORD 2018.

Danielle and the MLI...

Buiten mijn eigen prestaties op donderdag bezocht ik zowel woensdag als vrijdag uiteraard ook andere sessies en hoorde ik een aantal keynotesprekers. Om maar met die laatste categorie te beginnen, de openingskeynote was van Monique Volman, hoogleraar bij de UvA die een pleidooi hield voor een onderwijskundige visie op gepersonaliseerd leren. Ze maakte hiervoor uitstapjes naar de neurowetenschappen en de data science want deze twee disciplines kloppen hard aan de deur om oplossingen aan te dragen voor sommige problematieken die er spelen in het onderwijs. Maar wij zouden als onderwijskundigen ook wat harder kunnen kloppen aldus Monique. Maar als het onderwijskundig onderzoek dan te maken heeft met twee tegenstrijdige ‘vooroordelen’ (is het wel wetenschappelijk genoeg? tegenover waar is de praktijkrelevantie?) dan wordt het best ingewikkeld. Onderwijskundige onderzoekers zouden sowieso eens wat meer over de grenzen van de huidige methodologieën mogen kijken. Ga eens aan de slag met design based research…

View original post 816 woorden meer

Advertenties
%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close