Mag ik nieuwe voeten? (25 t/m 31)

In mijn vorige hardloopupdate schreef ik over een ontluikende liefde voor een racefiets. Aangezien het hardlopen moeizaam blijft gaan (mede door mijn voetklachten) en die fiets er nog niet is, ben ik ook de afgelopen weken veelvuldig in de sportschool geweest. Eigenlijk kom ik met hardlopen niet meer verder dan een rondje van circa 5 km. Als je altijd last van je voeten hebt, ondanks het derde paar steunzolen in 2 jaar tijd (en die ook nog eens braaf altijd draagt!) en thuis eigenlijk niet meer op blote voeten en/of sokken kunt wandelen omdat dit teveel pijn doet, heb ik besloten dat ik een nieuw paar voeten wil :-)

Maar serieus, of ik nu wel of niet hardloop, veel of weinig wandel, de pijn is er altijd, soms heel erg, soms nihil maar het komt altijd terug. Vrij frustrerend en die frustratie uitte ik afgelopen week ook bij mijn fysiotherapeute en die adviseerde om toch weer eens verder te kijken. Wellicht terug naar een orthopeed (help, dan moet ik mijn tenen wellicht recht laten zetten, zie deze blog) of wellicht naar een sportarts? Als iemand ervaringen heeft met de laatste, lees ik dat graag terug in de reacties. Ik ga er in ieder geval nog eens serieus over nadenken aangezien mijn klachten me ook regelmatig belemmeren buiten het hardlopen. Wordt vervolgd…

Maar gelukkig spotte ik de afgelopen weken wel nog wat nieuwe murals in Heerlen tijdens de spaarzame hardlooprondjes, waaronder die op de foto.

