Een nieuwe ontluikende liefde… (11 t/m 24)

IMG_5384.JPGOp 1 april liep ik mijn tiende halve marathon, zie verslag. Daarna kwam meteen de klad in het hardlopen aangezien mijn doel behaald was en ik andere prioriteiten kreeg euh nam. Met moeite perste ik er per week twee korte rondjes uit en bracht ik een bezoek aan de sportschool. Om mezelf te motiveren schreef ik me in voor de Tilburg Ten Miles via mijn werkgever maar de afgelopen weken werd al duidelijk dat ik dat doel op deze manier echt niet zou gaan halen.

Het weer speelt ook niet echt mee. Voor een slecht weer loper is het warme voorjaar ‘killing’ en om nou drie keer per week de wekker nog vroeger te zetten dan normaal, nee dank u. Dus de inschrijving weer geannuleerd en hopen dat het snel herfst wordt :-)
IMG_5397
Maar even serieus, ik mis het hardlopen enorm als ik geblesseerd ben maar het lijkt erop dat ik op dit moment tevreden ben met twee of maximaal drie hobbelrondjes (van elk max 5 km) per week. Waar ik op dit moment echt een beetje blijer van word is krachttraining in de sportschool. Oh jee, nu heb ik het gezegd hé, de sportschool want ja, dat lijkt soms wel een woord dat je binnen de hardloopwereld (als ik daar nog deel van uitmaak met deze frequentie haha) niet mag noemen. Want fitness is saai, het is binnen en hardlopen is helemaal de bom (en we Instagrammen ons tijdens dat lopen helemaal suf, sorry kleine frustratie). Terwijl ik toch echt merk dat het mijn lijf goed doet, die krachttraining. En oh ja, dat fietsen natuurlijk. Niet belastend voor mijn problematische voetjes, lekker een muziekje luisteren of een boekje lezen op de iPad (of je werkmail wegwerken ahum) en werken aan mijn conditie. Ik heb dat echt herontdekt tijdens de trainingen voor Praag en ik zou het ook graag buiten willen gaan doen. De afgelopen weken hadden we in de regio zowel de Amstel Gold Race toerversie en Limburgs Mooiste gehad en ik denk dat ik (zeker aan die laatste want veel keus uit routes), hier heel graag een keer aan wil meedoen.

Mijn nieuwe ontluikende liefde vraagt wel nog wat extra’s, een racefiets namelijk… Dus daar ga ik de komende maanden maar eens naar op zoek. Als ik er dan nog een wetsuit bij krijg en fatsoenlijk leer zwemmen, kan ik meteen door voor een 1/4 of 1/8 triathlon :-)

NB: Met de Pinksterdagen zat ik in Den Haag en uiteraard heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een rondje over het strand te lopen (dat dan weer wel), zie foto’s.

