Gezien: Temples @ Gebäude 9 Keulen (07/04/2017)

templesZo, dat werd tijd, eindelijk weer eens concert gezien in de allerleukste zaal in Keulen, Gebäude 9 genaamd. En wat voor een band! Temples kwam hier al een aantal keren voorbij en zag ik een keer eerder, op Pukkelpop 2014. Toen hadden ze net een paar maanden hun debuut album ‘Sun Structures‘ uit, dat ik pas vorig jaar via iTunes aanschafte. Heerlijke psychedelische rock met een vet rock randje. Een aantal weken geleden kwam opvolger ‘Volcano‘ uit en dat was in het begin toch wel een tegenvaller. Leuke nummers maar het klonk allemaal wat iel en mager. Gelukkig was daar live niets van te merken. Maar voordat Temples tegen 21.30 u. het podium betrad, was daar eerst nog een voorprogramma genaamd Creatures. Tja, euh, zoals ik al op Facebook meldde… ‘Dat de muziek begint en dat je denkt ‘oh best leuk’ tot de zanger zijn mond opendoet… Maar ja, die had dan weer andere kwaliteiten right Darling? Refererend aan het feit dat meneer tijdens het optreden van Temples achter me langs liep en me tegen de (nog pijnlijke – zie bericht over de halve marathon van Praag) kuit schopte en daarna tegen Marco ‘sorry darling’ riep. Enfin, zoek ze even op YouTube maar mijn ding was het niet.

Nee, dan Temples! Bloempottenkapsels, een glitter pullover én colbert, gouden dr. Martens schoenen en broeken alsof ze zo uit de jaren 70 naar Keulen waren gereisd. Vette gitaren, lekkere toetsenpartijen, een goede zanger en nieuwe nummers die toch wel heel mooi pasten tussen het ‘oude’ werk. En voor een Engels bandje met amper twee cd’s speelden ze dik 1,5 uur, dat heb ik ook al eens anders gezien.

Hou je van psychedelische rock en ben je nieuwsgierig geworden? Check dan ‘Shelter Song‘ van het eerste album en ‘Certainty‘ een van de nieuwe werkjes.

