#onderwegnaarpraag (1 t/m 4,5)

img_3841Op 27 december blogde ik de laatste keer over hardlopen, hoog tijd voor een nieuwe update. In die update schreef ik over problemen met mijn rechtervoet en een schema van een looptrainer. Dat plan heb ik doorgezet en dat werpt tot dusver vruchten af. In die zin dat ik inmiddels 4,8 kilo lichter ben (altijd meegenomen!) en netjes drie keer per week mijn trainingen afwerk. Er moet veel gefietst worden maar ook twee of soms drie keer per week gelopen worden. Het is tot dusver goed te doen al gaf de trainer aan dat de komende drie weken pittig worden * slik *

Wat het vooral pittig maakt is dat ik zogenaamde combitrainingen doe, ik fiets dus eerst een stukje (of een stuk!) en ga na een korte pauze (maximaal 10 minuten waarin ik vooral drink en iets eet) verder met de hardlooptraining. Trainingen tot 20 minuten doe ik op de loopband, voor alles wat daarboven zit, sjees ik naar buiten. En dat bevalt prima. Alhoewel ik deze week 60 minuten en meer op een fiets moet zitten, wat een saaiheid. Maar alles voor het goede doel en dat is op 1 april mijn tiende halve marathon lopen. En daar doe (en laat) ik op dit moment heel veel voor!

En mijn voeten? Die kraken en piepen af en toe (als ze bijvoorbeeld tijdens een weekendje Gent dik 18 kilometer moeten wandelen op een ijskoude dag) maar de rust tussen de trainingen doet vooralsnog wonderen.

Overigens zal ik tzt ook nog eens een blogje plaatsen over hoe ik die 4,8 kilo nou kwijtgeraakt ben :-)

NB: De foto maakte ik onlangs tijdens een training buiten (want ja, ik loop uiteraard ook nog gewoon mijn rondjes buiten).

