Fingers crossed (42 t/m 52)

* zucht * Ik was goed op weg naar Praag en liep alweer dik 10 km maar helaas, twee weken geleden dacht mijn rechtervoet ‘laat ik ook eens wat aandacht opeisen na al dat gedoe over die linkervoet’… Met als gevolg een stekende pijn onder mijn rechtervoorvoet. De alarmbellen gingen af dus huisarts, podotherapeut én fysiotherapeut werden ingeschakeld. Inmiddels heeft de podotherapeut de rechter steunzool ook aangepast dus kon ik vanmiddag voorzichtig weer wat hobbelen. Nog niet geheel pijnloos maar het was te doen…
img_3558
Het plan is nu om met een aangepast trainingsschema van een looptrainer richting Praag mijn trainingen af te gaan werken. Net als voor mijn hele marathons ga ik nu ook weer veel fietsen. Uiteraard moet ik wel mijn lange duurlopen doen, maar ik hoop met deze aangepaste trainingen wat meer rust voor mijn lijf (en vooral voor mijn voeten) te brengen.

Dubbel spannend want ik liep nog niet eerder met een schema van een ‘derde’. Ik weet nu al dat ik me schuldig ga voelen als ik een keer een training moet skippen… En hoe gaan mijn voeten reageren als er langere afstanden in de agenda staan? Maar als het de komende weken net zo’n mooi weer is als vandaag, dan hoor je mij niet klagen. En als het regent ga ik gewoon fietsen en fitnessen in de sportschool :-)

Op naar 2017!

NB: De foto’s maakte ik vandaag bij mijn rentree.

Geef een reactie

