Cortisone als wondermiddel? (18 t/m 20)

sportblogOver mijn sportieve uitspattingen sinds de laatste hardloopblogpost kan ik kort zijn. De voetklachten zijn er nog en ik fiets en fitness een tot twee keer per week (vaker een dan twee keer moet ik bekennen).

Nog steeds niet klachtenvrij dus ik was blij dat ik vanochtend na bijna vijf maanden klachten eindelijk naar de orthopeed kon. Die was na het combineren van mijn klachten, de voorgeschiedenis (dit speelt eigenlijk al vanaf april 2015), de röntgenfoto’s en een onderzoek meteen duidelijk. De steunzool zou in principe moeten helpen maar omdat die dat niet doet, blijft er een zenuw bekneld (een zenuwknoop) en dat zorgt voor de klachten. Ik heb een cortisone spuit gekregen en moet over zes weken op controle. Als dit niet helpt op de korte of eventueel langere termijn dan is een operatie niet uit te sluiten. Er moet dan wel nog een keuze gemaakt worden tussen een relatief lichte operatie (het verwijderen van de zenuwknoop) of een iets zwaardere (het rechtzetten van mijn dikke teen, die scheef staat – hallux valgus -).

Tja, blij dat er nu iemand goed naar heeft gekeken en heldere en duidelijke informatie heeft gegeven maar hardlopen zit er voorlopig nog niet in. Wat heet, ik ben blij als ik weer pijnvrij kan wandelen. Daarna zie ik wel verder. Gelukkig was het vorige week mooi weer en ben ik op mijn omafietsje een rondje nieuwe streetart in de buurt gaan bewonderen. Goede training, zo zonder versnellingen :-) en ook nog wat mooie plaatjes geschoten.

3 gedachtes over “Cortisone als wondermiddel? (18 t/m 20)

    • Dank je Hedwig! Het is nu maandag en ben sinds zaterdag (dag na de injectie) helemaal pijnvrij. Zelfs twee dagen slenteren door Frankfurt ging prima. Erg verleiding om nu weer te starten met hardlopen maar dat doe ik toch maar niet… Eerst maar eens de volgende controle en de komende weken afwachten.

      • ja… heel verstandig. Mijn man krijgt zulke injecties in zijn knie als hi wil skiën (zijn knieschijf is ooit gebroken) maar het is voor hem echt een tijdelijke oplossing… de klachten komen helaas altijd weer terug. Succes en sterkte! Hoop dat het bij jou voor lange tijd werkt!

Reacties zijn gesloten.