Studiedag Werken met Leeruitkomsten / 10 mei 2016

Omdat dit blog ook nog steeds als edublog te boek staat, publiceer ik deze blogpost over het werken met leeruikomsten ook hier.

Danielle and the MLI...

Tijdens het uitwerken van mijn toekomstscenario’s in LA4 heb ik het uitgangspunt van flexibilisering binnen Fontys gekozen. Dit thema is hot, zeker na het verschijnen van het rapport van de commissie Rinnooy Kan. Binnen Fontys zijn een aantal instituten aan de slag gegaan met dit thema en de vier Eindhovense economische instituten (Fontys Hogeschool Marketing en Management, Fontys Hogeschool Management, Economie en Recht, Fontys Hogeschool Financieel Management en Fontys Hogeschool Communicatie) zijn onder de noemer TED (Toekomstbestendig Economisch Deeltijdonderwijs) het verst gevorderd. Zij gaan vanaf september gezamenlijk een deeltijdopleiding starten waar flexibilisering centraal staat.

Maar waar zit die flexibiliteit nou in? TED gaat werken met verschillende blokken waar de deeltijdstudent, tot op zekere hoogte, zelf een keuze in kan maken. Maar de student moet wel, wil hij een diploma halen van een van de vier opleidingen) een aantal blokken verplicht volgen zodat er, zeker het met oog op de…

View original post 828 woorden meer

Advertenties