En nu weet de huisarts het ook niet meer… (13 t/m 17)

londenOp 28 maart blogde ik over mijn hernieuwde kennismaking met de podotherapeut die constateerde dat ik een capsulitis aan het mtp-gewricht heb. Fijn maar hoe kom je er weer vanaf?

Vooralsnog hebben zowel de huisarts als de podotherapeut daar geen antwoord op. Zelf word ik er ook moedeloos van want ondanks de nieuwe steunzolen werden de klachten daarna steeds erger. Ik kon nauwelijks wandelen en uiteindelijk werden de nieuwe zolen na amper twee weken weer aangepast én kreeg ik ontstekingsremmers. Dat eerste heeft een ietsiepietsie geholpen maar de klachten blijven terugkomen. Dat laatste bleek troep en de bijwerkingen zorgden er zelfs voor dat ik midden in de nacht op de huisartsenpost belandde. Echt een win win situatie NOT, én pijn aan mijn voet én buikpijn…

Vorige week ben ik toch maar weer terug naar de huisarts gegaan en die weet het ook niet meer. Dus ja, nu moet ik 20 mei (hoezo lange wachttijd) naar de orthopeed in het ziekenhuis. Eens kijken of die me weer aan het wandelen / hardlopen krijgt. Tot die tijd zal er van hardlopen niets komen dus er komt nog wel extra’s bij de vier hardlooploze maanden waar ik nu al aan zit… Wordt wederom vervolgd…

Verder probeer ik, ondanks de laatste loodjes van de studie, een keer per week naar de sportschool te gaan. Meer lukt helaas niet, ik heb er geen energie voor en vind het ook eigenlijk niet zo leuk. Het enige dat ik kan is fietsen en dat is saai, ondanks muziekjes en een tv scherm voor mijn neus. Maar ik moet het er mee doen!

NB: De foto is gemaakt in april 2011. Vijf jaar geleden liep ik mijn tweede marathon in mijn favoriete stad. Mooie herinneringen en de allermooiste hardloopmedaille die ik in mijn bezit heb!

