Gezien: Fish @ Essigfabrik Keulen 13/04/2016

fishIn juli 2015 zag ik Fish op Bospop met zijn ‘return to childhood tour’. Het magistrale album van Marillion integraal uitgevoerd bezorgde me destijds kippenvel. Ook nu toert Fish nog met dit album maar wordt het ‘farewell to childhood’ tour genoemd. Dat bracht hem afgelopen woensdag naar de Essigfabrik in Keulen. Ik heb even getwijfeld of ik zou gaan, omdat het niet veel beter zou kunnen worden als die warme zomerdag in Weert vorig jaar. Maar het was in een zaal die ik nog niet kende en Fish zien is altijd een belevenis dus kocht ik toch een kaartje.

Over de zaal kan ik kort zijn, niets bijzonders en er zijn echt mooiere en sfeervollere zalen dan deze oude azijnfabriek in de wijk Deutz. De aanloop naar Misplace Childhood was iets langer, 5 solo nummers waar Fish bijna een uur over deed voordat de klanken van ‘Pseudo Silk Kimono’ door de zaal schalden. Kippenvel again maar zoals ik na het concert op Facebook meldde: Zo sfeervol en fantastisch als op Bospop 2015 werd het geen moment maar live, een meesterwerkje als ‘Misplaced Childhood’ integraal horen, blijft bijzonder! En zo denk ik er, 4 dagen na het concert, nog steeds over.

3 gedachtes over “Gezien: Fish @ Essigfabrik Keulen 13/04/2016

  1. Wij gaan as woensdag in 013 in Tilburgnaar Fish!! Mijn Paul is mega fan en door de jaren heen is misplaced childhood “ons”album geworden.

Reacties zijn gesloten.