Lijstjestijd 2015

Oooh, het kan nog net, mijn traditionele lijstjestijd blog publiceren. En ja hoor, net als vorig jaar is het ook dit jaar een gecombineerde post met concerten, cd’s en singles. Alhoewel, heb ik eigenlijk wel losse singles beluisterd? Weet je, ik tel die nieuwe van Suede en the Coral gewoon mee, heb ik de eerste categorie mooi afgedekt met bands die in 2016 weer op tournee ga en die ik allebei ga zien #voorpret.

Wat betreft albums scoorde ik beter, Ik kocht nieuwe schijfjes van Blur, Foals, Noel Gallagher, the Soft Moon, Viet Cong en The Serpent Power en uniek, ik kocht ze voor het eerst allemaal via iTunes. Jaja, ook die revolutie is nu eindelijk tot mij doorgedrongen. Al moet ik bekennen dat ik The Serpent Power ook nog fysiek in de cd kast heb staan. Een top lijstje maken is niet nodig al luister ik Foals het vaakst. Ook die band ga ik in 2016 weer zien.

En wie zag ik allemaal in levende lijve dit jaar? Madonna, Die Krups, Interpol (2x), Fish, Kasabian, KISS, Noel Gallagher en Carboon. Madonna had de vetste show, KISS trad op in een hele bijzondere omgeving (de Arena in Verona), het concert van Kasabian was een van de hardste ooit maar Fish bezorgde me met de integrale uitvoering van Misplaced Childhood de meeste kippenvel. En ach ja, in 2016 ga ik weer naar KISS, het is wat als je vriend fan is :-)

Op naar een nieuw muziekjesjaar!

NB: Bovenaan deze blogpost het clipje van de band die in 2016 na jaren afwezigheid terugkeert met een cd en een tour. Ik verheug me er nu al op om ze live te gaan zien!

