Nog 1,5 maand afzien (42 t/m 48)

terwormDe afgelopen 7 weken heb ik regelmatig gedacht ‘oh ja, ik moet nog eens bloggen over mijn sportieve uitspattingen’ maar helaas liep die gedachte zowat synchroon met de gedachte ‘oh ja, ik moet weer eens wat meer gaan hardlopen’. Het is druk beste mensen, heel druk. Een nieuwe uitdaging op het werk, de drukte van leerarrangement 3 en fysieke perikelen dragen niet bij aan enige regelmaat in mijn hardloopschema. Eigenlijk is het nog steeds bijzaak dus.
Wat betreft die fysieke perikelen… ik heb sinds half juni een medicijnenkuur waarvan een van de bijwerkingen gewrichts- en spierpijn is. Dit was ook een van de redenen dat ik het opbouwen voor die tiende halve marathon in de zomer niet kon doorzetten. Er zit totaal geen stijgende lijn in en de pijnen blijven. Gelukkig is het einde van de kuur in zicht (half januari!) en daarna gaat het wat betreft de fysieke gesteldheid vast weer beter (ik heb in 2007 dezelfde kuur gehad dus ik ga uit van ervaringen uit het verleden) maar tot dan helaas nog even afzien!

Maar er is wel ander sportnieuws, ik ben twee weken geleden van sportschool geswitcht. Basic-Fit is exit, Anytime Fitness is nieuw. Een van de redenen voor deze switch is dat ik bij de laatste eindelijk weer eens iemand om advies kan vragen als het gaat om fitness oefeningen. Er is in de piekuren altijd begeleiding aanwezig en dat vind ik erg prettig. Komende zaterdag krijg ik, onder begeleiding, een schema naar persoonlijke behoeften aangemeten. Mijn wensen: 20 minuten cardio, 40 minuten fitness waarbij ik alle spiergroepen train en binnen 1,5 uur weer thuis :-) Wordt vervolgd…

NB: De foto bij deze blogpost maakte ik vandaag in mijn achtertuin. Het mannetje voor me is mijn vriendje die ik, omdat ik zelf zo belabberd liep, na 4 kilometer vooruit naar huis heb gestuurd. Het leverde wel een mooi plaatje op :-) En hoe belabberd is belabberd? Ter vergelijking: mijn huidige gemiddelde kilometertijd tijdens een 5 kilometer rondje, was 2 jaar geleden nog mijn gemiddelde kilometertijd tijdens een 30 km duurloop, I’ll rest my case mensen…

4 gedachtes over “Nog 1,5 maand afzien (42 t/m 48)

Reacties zijn gesloten.