Hardlopen als bijzaak (37 t/m 41)

21620796476_bfcd6dbeaf_z
Mijn vorige hardloopblog eindigde ik met ‘Eerst maar weer eens wennen aan de combinatie van werk en studie…’

Ik kan inmiddels melden dat dit nog niet helemaal gelukt is en het hardlopen eigenlijk maar bijzaak geworden is in mijn drukke leven. In week 37 en 39 liep ik zelfs maar een keer *oeps*. In week 38 haalde ik net de twee dankzij een buitentraining en een intervaltraining op de loopband en in week 40 lukte het eindelijk weer eens om drie keer te lopen. Maar afgelopen week, zeg maar dit weekend, bleef ik steken op twee.

Maar het aantal kilometers per training houdt niet over, het zijn rondjes van rond de 30 minuten omdat ik voor meer geen puf en energie meer heb na meer dan 12 uur van huis inclusief 3 uur reizen. Het is ook erg druk op het werk en ik heb daarnaast, na de zomervakantie, nog geen dag thuis kunnen werken. En dat zijn nou net de dagen waarop ik het fijn vind om te gaan lopen omdat ik dan meer tijd heb en eindelijk eens niet om 5.15 u. mijn bed uit hoef.

En waar ik verder druk mee ben kun je op deze blog lezen… De oplossing zou zijn als al die literatuur uit leerarrangement 3 als luisterboek verkrijgbaar zou zijn :-) Maar vooralsnog gaan werk en studie voor het hardlopen al probeer ik wel mijn korte loopjes mee te pikken. En af en toe spot ik dan ook nog eens wat nieuwe streetart.

En wie nog tips heeft hoe je een fulltime baan (waarin geen mogelijkheid is tot bv hardlopen in de pauze), 3 uur per (werk)dag reizen en een studie van 20 uur per week kunt combineren met drie tot vier keer hardlopen, zonder daarvoor in het weekend om 7.00 u. je wekker te zetten, mag zich melden in de reacties :-)

2 gedachtes over “Hardlopen als bijzaak (37 t/m 41)

  1. Hi,

    Via Tiny’s blog kom ik op het jouwe. Je hebt een heel druk leven maar misschien zitten er toch wel hardloopgaatjes in. Zelf probeer ik dingen te combineren. Ik heb een heel ander leven maar zo breng ik wel eens boodschappen terug of haal ik kleine dingen die ik in een rugzakje doe en de reistijd ren ik dan. Of ik ren naar sociale verplichtingen en douche daar. Ik ken ook mensen die een stukje eerder uitstappen van hun reis en een stuk rennen of die hun auto ergens neerzetten. Daarnaartoe rennen en dan dan snel terugrijden, douchen en dan verder gaan.

    Ik hoop dat je kunt blijven rennen. Het is geen moeten maar kijken naar mogelijkheden.

    Groetjes,

    Dorothé

  2. Leuke tips, dankjewel. Toen ik nog woon-werkverkeer van 17 km moest overbruggen ging ik weleens hardlopend naar huis. Dat was inderdaad ideaal. Nu is mijn enkele reis 70 km geworden dus dat is een beetje ver :-) Maar ik zou inderdaad wel eerder kunnen uitstappen, goed idee!

Reacties zijn gesloten.