Gezien: Interpol @ Pukkelpop 20/08/2015

IMG_7965De dag voor vertrek naar Reykjavik bezocht ik voor de zoveelste keer (ik ben de tel kwijt, 12 of 13 vermoed ik) Pukkelpop. Geen drie dagen dit keer maar gewoon een dagje als Interpol toerist. Want ja, Interpol, die ik al zag in in januari met een ‘eigen’ concert. Het weer was goed, het gezelschap was prima, de kriekbiertjes lekker en het zonnetje scheen. Maar zo’n festivaldag duurt toch wel erg lang als je tot ’s avonds moet wachten voordat je je favoriete band kunt zien.

Maar tegen 21.30 u. was het dan eindelijk zover in een goed gevulde Marquee tent. Wat betreft setlist was het enigszins te vergelijken met Keulen, alleen iets minder nummers want er was ook minder tijd en ook was zanger Paul Banks dit keer niet zo goed bij stem. Maar de hypnotiserende postpunk klanken wisten me ook dit keer weten te raken al haalde de band, mijns inziens, dus niet het niveau van Keulen. De band is trouwens al een dik jaar aan het touren maar van enige verveling was geen sprake gelukkig. Ik heb in ieder geval geen spijt van het ritje naar Hasselt ondanks dat ik een dag later vroeg op moest om een vliegtuig te halen…

NB: de heren staan graag in het donker dus ondanks dat ik me op rij 2 bevond, is de foto erg wazig.

