Op naar Reykjavik (28 t/m 31)

19449348062_91a1ed5c72_z In mijn vorige hardloopupdate maakte ik melding van het feit dat in Reykjavik niet de halve marathon ga lopen maar de 10 kilometer. Dat plannetje staat nog steeds maar dat neemt niet weg dat de trainingen nog steeds erg moeizaam gaan mede dankzij een aantal externe factoren (bijvoorbeeld, een medicijnenkuur die als bijwerking spier- en gewrichtspijn heeft, is niet handig als je traint voor een wedstrijd). Maar we hobbelen rustig verder en dankzij de vakantie, die vandaag zijn tweede week ingaat, is daar ook volop tijd voor. Al loop ik gezien de pijntjes die ik heb niet vaker dan twee of drie keer per week. Hieronder een overzicht.

Week 28 (6 – 12 juli): Ik liep twee keer 5 kilometer en deed een intervaltraining van bijna 3 km op de loopband.
Week 29 (13 – 19 juli): Een keer 5, een keer 7,5 en een intervaltraining van bijna 3 km, wederom op de loopband.
Week 30 (20 – 26 juli): Ook hier weer een intervaltraining, dit keer van 4 maar ook een rondje van 5 en 7 kilometer.
Week 31 (27 juli – 2 augustus): Een rondje van 6, een intervaltraining van bijna 4 op de loopband plus een rondje van 8,6 kilometer.

Het houdt niet over zoals je ziet en de tijd begint te dringen om nog twee keer (of zelfs een keer gezien mijn geplande activiteiten in de komende twee vakantieweken) een tien kilometer als training te lopen. Maar de 8,6 van gisteren ging ondanks de hitte eigenlijk best redelijk dus finishen gaat vast lukken zeker als het in Reykjavik maar 15, 14 of misschien zelfs maar 13 graden is (ik verheug me al!).

NB: Heerlen is streetart stad nummer 1 van Nederland en de afgelopen weken kwam er weer een fraai kunstwerk bij, zie foto. Jammer dat er auto’s voor stonden (dus het staat er niet in zijn geheel op) maar dit geeft al een goed beeld van het werk.

2 gedachtes over “Op naar Reykjavik (28 t/m 31)

Reacties zijn gesloten.