Gezien: Fish @ Bospop Weert 11/07/2015

11705012_10206143742368759_8701317306701776276_nFish, ex-zanger van Marillion zag ik al vele malen solo en de laatste keer is nog niet eens zo lang geleden. Afgelopen zaterdag deed hij voor de zoveelste keer het Bospop festival aan maar wel met een hele speciale missie. Het conceptalbum van Marillion, Misplaced Childhood kwam 30 jaar geleden uit en Fish reist nu dus met een speciale 30th Aniversary Tour rond waarin hij dit briljante progrock album (waar ook prijspakkers Kayleigh en Lavender op te vinden zijn) integraal ten gehore brengt. Dat trok me over de streep om op die snikhete dag met twee vrienden naar Weert te tuffen.

Anastacia en Band of Friends zorgden onbedoeld voor het voorprogramma maar gelukkig vloog de tijd totdat Fish aftrapte me een van zijn solonummers Pipeline. En daarna, daarna was het ondanks 30 graden buiten (en nog wat warmer in de tent) kippenvel, een heel album lang. Van voor tot achteren werd alles meegezongen, iets dat Fish zichtbaar goed deed (overigens ook daarna nog, zie Facebook update) en het was genieten om dit album nog eens in zijn geheel live te horen. Als uitsmijter deed Fish er nog Market Square Heroes achteraan, wow. Oh ja, dat de toetsenist blijkbaar niet zijn dag had en bij dat laatste nummer zelfs een heel couplet miste, ging geheel aan mij voorbij, oeps.

Als Fish in 2017 echt besluit te stoppen en dit mijn laatste concert van hem was, dan was dit wel een van zijn beste (misschien wel zijn allerbeste, ook wat betreft sfeer, publiek etc.) ooit dat ik van hem zag. En dat wil was zeggen want het was mijn 16e Fish concert. Voor wie een impressie van de ‘sing a long’ op de Bospop wei wil horen, klikt hier door (het kraakt en piept een beetje maar geeft het gevoel van het concert redelijk weer), RAIN ON ME!

2 gedachtes over “Gezien: Fish @ Bospop Weert 11/07/2015

Reacties zijn gesloten.