Blessurestress (8 t/m 15)

16850255382_cbf58dc669_zNa 7 weken weer eens puf om te bloggen over mijn hardloopactiviteiten. Mijn laatste update (tot en met week 7) dateert alweer van dik 2 maanden geleden. Ik was in week 8 vol goede moed dat ik meer zou gaan hardlopen (omdat ik vakantie had) maar de griep gooide direct roet in het eten. Ik moest weer erg wennen na 8 dagen niet hardlopen en 7 dagen niet sporten maar ik redde het nog net om 2x te lopen en 1x een fiets- en krachttraining in de sportschool af te werken.

En toch bleven de rondjes zwaar, ook in de weken daarna en boven de 6 km per rondje kwam ik nauwelijks. Wel wandelde ik op een fraaie zondagmiddag nog 15 kilometer. En in de eerste week van maart liep ik zowaar mijn eerste rondje in korte broek want de lente leek eindelijk aangebroken.
Maar echt van harte ging het allemaal niet de afgelopen weken dus de teller bleef vaker op 2 (dan op 3) trainingen steken (meestal vanwege tijdgebrek). 16645412699_24588bbeee_z En om het feestje helemaal compleet te maken NOT heb ik sinds twee dagen behoorlijk last van mijn linkervoet waardoor ik de training van gisteren al moest afblazen :-( De osteopaat (waar ik toevallig vandaag heen moest voor mijn rug) had nu toch echt het vermoeden dat het met een doorgezakte voetzool te maken heeft en verwees me door naar een podotherapeut. En ik maar hopen dat ik gewoon een botje gekneusd had.

Enfin, meteen de daad bij het woord gevoegd dus maandag de 20e moet ik al ergens aantreden * hardloopschoenen meenemen *

Stiekem hoop ik natuurlijk dat de pijn over een paar dagen verdwenen was maar ik vrees met grote vrezen… Morgen dus maar een stukje fietsen op de sportschool en kijken hoe ik de dagen tot de 20e doorkom. Lang leve het abonnement van de sportschool!

Wordt vervolgd…

NB: De foto’s bij deze blogpost maakte ik zelf tijdens tijdens mijn rondjes in de afgelopen trainingsperiode. En de laatste keer dat ik geblesseerd was? Ergens van augustus tot en met november 2012, ik mag dus eigenlijk helemaal niet klagen.

