Afsluiting VerdiepDingen traject

Volgende maand is de officiële afsluiting van het VerdiepDingen traject waar ik op 10 december 2014 mee gestart ben. Ik heb in de tussenliggende periode een aantal zaken wat dieper bekeken en mijn visie erop gegeven. Via deze link zie je al mijn blogpostjes terug. De meeste dingen waren niet nieuw dus was het meer een herhaling van zetten en bekijken wat ik er op mijn werk mee kon. Ok, het maken van een infographic was wel nieuw maar dat bleek niet aan mij besteed, oeps. Ook nieuw was content curation, nieuw omdat ik er nu een openbare scoop.it pagina aan hing waarmee ik interessante linkjes met betrekking tot blended learning verzamelde. Dat laatste begon fanatiek maar daarna ebte het weg. Andere interesses, geen interessante linkjes of tijdgebrek, ik weet het niet, het zal wel een combinatie van factoren zijn waarom ook scoop.it nog niet tot mijn dagelijkse (werk)praktijk hoort. 16850255382_08ab7620ef_o Wat wel is blijven hangen in al die jaren sinds de komst van WEB 2.0 (voor mij rond 2005, het jaar waarin ik ook mijn weblog startte) is het blogjes lezen en het gebruik van een RSS reader. Eerst Netvibes, daarna Google Reader en sinds een paar jaar Feedly. En ook al weet bijna niemand wat RSS is, ik kan er voor wat betreft het lezen van blogs niet zonder. Ik denk dat dit ook de reden is dat ik tijdens dit trajet nauwelijks op het bijbehorende forum gekeken en gereageerd heb waarvoor excuses collega’s. Maar ik word geattendeerd via mail of rss op nieuwe dingen en een forum bezoeken en erachter komen dat er sinds het laatste bezoek niets meer is bijgekomen hoort daar wat mij betreft niet bij. Een andere drempel was het inloggen op het forum, in een tijd van openheid is dat ook iets waar ik weer aan moest wennen. Dus met mijn 10 jarige blog jubileum in zicht (dit was blijkbaar ooit mijn eerste post op 18 mei 2005, dacht eigenlijk dat ik wat anders zou zien maar goed…) kan ik stellen dat in de afgelopen 10 jaar zowel mijn weblog (ook met ups en downs weliswaar) en RSS een blijvertje zijn gebleken. En dat Twitter en Facebook ook een belangrijke rol spelen in mijn online sociale leven. Was getekend, blogparty :-) NB: De foto bij deze blogpost maakte ik vanochtend tijdens mijn hardlooprondje, de zon was nog op aan het komen. Past mooi bij die songtekst die ik in mijn eerste blogpost verwerkte.

Sleepy head get out of bed Big bad world is calling Step in your shoes and catch the news It’s another morning

