Reykjavik, here I come (2 en 3)

Op 4 januari schreef ik in mijn laatste hardloopblogje van 2014 en het eerste van 2015 dat de reis naar IJsland geboekt was. Ook de inschrijving voor de halve marathon is inmiddels geregeld. In een land dat bekend staat om de hoge prijzen ga ik voor 33 euro een halve marathon lopen. Dat valt me dan eigenlijk best wel weer mee. Het trainingsschema ernaar toe hangt overigens nog niet aan het prikbord maar dat volgt uiteraard wel nog, ik hou namelijk van lijstjes en wegstrepen :-)
IMG_5217
In week 2 liep ik op 6 januari 5.07 km in 30 minuten. Op 8 januari deed ik een intervaltraining op de loopband, 4,10 km in 27 minuten.
Daarna werd het stil aangezien ik studeren en een weekendje weg verkoos boven trainen. Het was wel de bedoeling om een rondje te lopen in de Ardennen maar na 408 traptreden op en weer af in Dinant en een wandeling van 20 minuten bergop (en ook weer af) in Bouvignes vond ik het wel welletjes. Het was tenslotte een kleine vakantie :-)

In week 3 was ik veel op pad voor het werk en liep ik op vrijdag (na 7 dagen niet lopen) pas weer een rondje van 5,10 kilometer in 31.42 minuten. Vandaag hobbelde ik 5,21 km in 31:45 minuten en bewonderde ik onderweg nog wat streetart (zie foto). Maar op zaterdag trainde ik voor het eerst sinds maanden weer eens serieus in de sportschool, mét gewichten!

In het al eerder genoemde trainingsschema op weg naar Reykjavik streef ik ik er in in ieder geval naar om de komende maanden minimaal drie keer per week te trainen. Diep in mijn hart vind ik dat wat te weinig maar ik zal het ermee moeten doen. En mezelf een schouderklopje geven als het toch vier keer (of in vakanties vijf keer) lukt!

