Dahaaag 2014, welkom 2015 (50 t/m 1)

IMG_4771

Het laatste hardloopblogje van 2014 op de eerste zondag van 2015. Het jaar waarin ik mijn derde hele marathon liep in Genk en mijn negende halve marathon in Eindhoven. Een jaar met, vooral vanaf september, minder tijd om te lopen. En ondanks het plaatje (je hebt altijd wel ergens 30 minuten de tijd om te lopen) schoot dat er zelfs in december bij mij vaak bij in. Allemaal dankzij die studie waar ik in september mee begonnen ben… Wat deed ik wel nog in de laatste weken van 2014 en de eerste dagen van 2015?

In week 50 werd het voor het eerst wat kouder en liep ik op maandag (5.22 kilometer), woensdag (6.25 kilometer) en zondag (intervaltraining, minuut op snelheid, minuut wandelen, 10x versnellen plus een extra kilometer. 4,10 kilometer in totaal). Op donderdag fietste en roeide ik in de sportschool. Tevreden met vier keer sporten!

In week 51 ging het mis, mede door een verkoudheid en oververmoeidheid. Ik liep op woensdag (de dag dat het Jaar van de Mijnen geopend werd) een kleine 5 km een maakte een mooie toepasselijke streetart foto. Op vrijdag werkte ik een intervaltraining af in de sportschool (6 x 3 minuten, 9 tot en met 11.5 km per uur). Daarna sloeg de verkoudheid toe en moest ik zelfs een thuiswedstrijd van Roda JC aan me voorbij laten gaan.

2014-12-17 10.16.42

Week 52 trapte ik af met twee dagen flink werken aan mijn paper en een drukke pré Kerstdag. Gelukkig had ik op 1e Kerstdag nog puf om 5 km te lopen voordat ik moest aanschuiven bij het Kerstdiner. Ik was het ook aan mijn stand verplicht want een dag eerder had ik nieuwe (Brooks) schoenen gekocht plus een mooie Nike broek met bijpassende trui. En ja, die moesten natuurlijk getest worden :-) Test geslaagd!
IMG_4985
Op zaterdag hobbelde ik nog 5 km in de avonduren na een middagje studeren en op zondag deed ik een intervaltraining op de loopband in de sportschool. Al met al toch nog drie keer kort getraind. Maar wat een verschil met vorig jaar toen ik volop in training was voor de marathon en op 2e Kerstdag 31 km liep…

De laatste week van het jaar, eigenlijk al week 1 van 2015) liep ik zowel op dinsdag als vrijdag een rondje van 5 kilometer met vriendlief. Op woensdag 31 december liep ik dik 6 km met loopmaatje Wendy op de Brunssummerheide. Dat is echt een traditie geworden en ook in 2014 was het weer genieten en afzien tegelijkertijd. Op zaterdag raffelde ik een cardiotraining af in de sportschool en sjokte ik 6 kilometer op zondag.

Een leuke bijkomstigheid bij een Runtastic Gold lidmaatschap is het gebruik van statistiekjes en dit waren die van 2014: 133 hardlooptrainingen / 1256,32 kilometer / 127 uur, 52 minuten en 10 seconden / 78483 calorieën verbrand.

Dahaaag 2014, welkom 2015. Oh ja, de reis naar IJsland is inmiddels geboekt, dus op naar die halve marathon op 22 augustus!

