Lijstjestijd 2014


Tot mijn spijt moet ik constateren dat de ‘lijstjestijd’ blogjes op dit blog elk jaar korter worden. Vorig jaar had ik weliswaar nog een cd– en een concertlijst (de singles lijst publiceer ik al sinds 2012 niet meer, de laatste dateert uit 2011 en die vind je hier inclusief een link naar het archief).

Nu publiceer ik alles in een blog want als ik in mijn geheugen graaf kocht ik dit jaar bijvoorbeeld maar vier cd’s waarvan eentje (Feast of Consequenses van Fish) uit 2013 dateert dus die mag niet meedoen. Dit jaar kocht ik twee fysieke schijfjes, de nieuwe van Interpol en Kasabian. En Temples had de primeur want hun debuutalbum ‘Sun Structures’ was het eerste volledige album dat ik via iTunes kocht mede op basis van hun te gekke Pukkelpop optreden.

Conclusie, Interpol is de winnaar met Temples op twee en Kasabian op drie. Niet echt spectaculair dus…

Voor de concertlijst heb ik gelukkig wat meer te kiezen en hulde voor dit blog want dankzij het archief kon ik terugvinden dat ik naast Pukkelpop nog 13 andere concerten bezocht. Wel gek, ik zag Suede dit jaar weer eens in Brussel maar daar heb ik blijkbaar geen verslag van geschreven. Gelukkig halen ze wel de top 8 :-) De bands die deze top 8 niet haalden zijn: New Model Army, The Sisters of Mercy, Riverside, The March Violets, The Presidents of the , USA, Heather Nova en De Staat.

1. Suede / Brussels Summer Festival Brussel
2. Temples / Pukkelpop Hasselt
3. Fish / Kulturfabrik Krefelt
4. Crippled Black Phoenix / Nieuwe Nor Heerlen
5. Atomic Bomb! The Music of William Onyeabor / Pukkelpop Hasselt
6. Kaiser Chiefs / Limburgzaal Heerlen
7. Customs / Nieuwe Nor Heerlen
8. Airbourne / Tivoli-Vredenburg Utrecht

Of het volgend jaar een langer lijstje wordt betwijfel ik aangezien een bezoek aan Pinkpop of Pukkelpop wegens vakanties niet in de agenda van 2015 staan. Maar gelukkig heb ik wel een kaartje voor Interpol en Noel Gallagher in de tas en gezien het clipje boven deze post ben ik vooral bij met Interpol.

Update 30 december: Oeps, en dan vergeet ik zomaar dat The Coral dit jaar ook een nieuw album uitbracht. Officieel bestaan ze niet meer maar The Curse of Love bleek al jaren op de plank te liggen en die kocht ik ook nog gewoon als schijf. Nog maar eens een keertje luisteren dan…

2 gedachtes over “Lijstjestijd 2014

  1. Qua fysieke schijfjes deed ik het best goed dit jaar, maar ik geloof dat ik geen enkel concert heb bezocht! Ai…gelukkig staat er voor volgend jaar in ieder geval één concert gepland met heel leuk gezelschap :-).

    • En uiteraard ben ik met dat concert ook héél blij maar omdat ik Noel solo nog nooit live heb gezien (en Interpol wel al vier keer of zo) weet ik niet zo goed wat we kunnen verwachten. Het gezelschap is inderdaad goed :-)

Reacties zijn gesloten.