De laatste LA1 loodjes en de start van LA5 I #mli

10606158_10204547451062474_6144028937276836573_nUit de titel zou zomaar kunnen blijken dat ik ervan uitga dat ik op 20 januari te horen krijgen dat mijn paper voor LA1 een voldoende (of zelfs een goed) heeft gekregen maar daar ben ik zelf nog niet zo zeker van. De laatste weken heeft mijn paper, mede op basis van de feedback van mijn begeleider en van studenten (tijdens een nuttige posterpresentatie), wel steeds meer vorm gekregen maar of ik het daarmee ga redden, geen flauw idee. De komende twee weken is er in ieder geval nog veel werk aan de winkel voor mij voordat ik het definitief kan inleveren.

Dat inleveren (via de elektronische leeromgeving Netschool) is trouwens nog een verhaal apart… Er is een handleiding van 17 pagina’s verspreid omdat het inleverproces twee keer moet gebeuren (de eerste keer is een plagiaat check, de tweede keer is het ‘echte’ inleveren) en dat behelst in totaal 12 (!) stappen. Hm, als dat maar goed gaat… Voor de zekerheid heb ik al een van mijn collega’s (Netschool expert) ingeschakeld die op 5 januari stand-by is. Better safe than sorry :-) Het onderwerp is in ieder geval blended learning en zodra alles goedgekeurd is, zal ik het online zetten. Met een beetje pech duurt dat nog een paar maanden dus…

Overigens doen ze niet moeilijk over studiebelasting bij deze master (het is tenslotte een master!) want het ene leerarrangement is nog niet afgerond of het eerste huiswerk voor het volgende leerarrangement is alweer verspreid. In het vijfde leerarrangement gaan we aan de slag met praktijkgericht onderzoek. In jaar twee wordt het echte onderzoek uitgevoerd, in jaar een moet ik voor het einde van het schooljaar een onderzoeksvoorstel indienen. De deadline op 5 januari (valt mooi, NOT, samen met LA1) behelst in ieder geval het inleveren van een probleemanalyse en of we ook maar alvast een zwik literatuur willen lezen. Ach ja, het is gelukkig slecht weer tot dusver in deze Kerstvakantie die dus geen vakantie gaat worden op een paar dagen na.

En ja, bij de intake waarschuwen ze voor de studiebelasting maar het daadwerkelijk ervaren is toch héél anders. Dat blijkt ook wel want de studenten die afhaken zijn talrijk heb ik de laatste weken ervaren. Ik ben benieuwd of we de 40 nog halen bij de start in januari (we zijn met circa 55 studenten gestart).

Het goede nieuws is dat ik voor het tweede leerarrangement dat eind januari start (in het meeste negatieve scenario ‘lopen’ er dus straks drie leerarrangementen door elkaar, oh what a joy) wel al een instituut gevonden heb dat me ‘geadopteerd’ heeft en waar ik aan de slag kan met een stukje vernieuwing van het curriculum. Maar dat duurt nog een dikke maand, eerst dat paper afronden…

