And the Winner is? (47 tot en met 49)

Het jaar loopt bijna ten einde en na mijn rondje vandaag zag ik dat ik dit jaar al bijna 1500 kilometer heb gelopen getraind heb met Runtastic (dat zijn dus hardloopsessies plus cardiosessies in de sportschool). Niet verkeerd in een jaar waarin ik op 16 februari al een marathon liep en daarna gas en vooral kilometers terugnam ondanks de 15 km wedstrijd in Sittard (waar ik ook nog eens een vette prijs won) en die halve marathon in Eindhoven. Overigens liep ik al die kilometers niet in de afgelopen drie weken want het was armoe troef en lange duurlopen werden door te weinig tijd allemaal uit mijn agenda geschrapt. Wat liep ik dan nog wel?

In week 47 deed ik een intervaltraining op de loopband in de sportschool van amper 3 kilometer en liep ik twee rondjes van 5,04 en 5,64 kilometer.
IMG_4872 (2)
In week 48 liep ik 3,8 kilometer te intervallen op de loopband in de sportschool en daarna liep ik alleen nog maar een rondje van 5,04 kilometer. Wel een bijzonder rondje trouwens want Barry en ik liepen een rondje ‘streetart’ en in Heerlen kun je echt fantastische kunstwerken tegenkomen. Meer informatie vind je op deze website. Op de foto zie je de drie murals die ik tijdens het hardlooprondje fotografeerde. Er zit wel een Instagram sausje overheen maar ook zonder dat zijn ze prachtig!

In de afgelopen week (49 dus) ging het ietsje beter wat betreft aantallen trainingen. Ik startte meteen goed op maandag met 6,04 kilometer en op vrijdag liep ik 5,20 kilometer. De sportschool zag ik op zaterdagmiddag van binnen voor een cardio- en roeitraining. En vandaag liep ik wederom met Barry een rondje door het centrum van Heerlen. Dit keer waren we vooral gefocust op ‘te koop’ bordjes omdat we plannen hebben om te verhuizen :-) Uiteindelijk waren we na 5,75 kilometer thuis en hadden we vier ‘te checken op Funda’ adressen.

Maar waar slaat die titel nou op vraag je je misschien af? Een aantal weken geleden liet ik al weten dat ik op zoek was naar een leuke maar vooral bijzondere tiende halve marathon in 2015. Ik denk dat ik hem gevonden heb :-) Aangezien vriendlief ook meteen enthousiast was en we er een vakantie aan kunnen vastplakken in een land dat al heel lang op mijn verlanglijstje staat, mag ik het nu wel ‘verklappen’. De reis moet overigens nog geboekt worden en ingeschreven ben ik ook nog niet maar als alles goed gaat loop ik op 22 augustus 2015 de halve marathon van Reykjavik, IJsland dus. En het weer in die periode lijkt me helemaal prima :-)

Voorlopig is het dus nog even genieten van de voorpret, zorgen dat de inschrijving rond komt zodra die geopend is en de vakantieplannen concreet worden. Voor het restant van 2014 geldt vooral lekker blijven doorhobbelen en als er meer tijd is wat langer lopen en als die er niet is, genieten van de korte rondjes!
IMG_4821
NB: Tijdens het Streetart rondje kwam ik trouwens ook nog een zogenaamde Stolperstein tegen. Stolpersteine is een project van de Duitse kunstenaar Gunter Demnig. Hij brengt gedenktekens aan voor huizen van mensen die in de 2e Wereldoorlog verdreven, gedeporteerd, vermoord zijn of zelfs tot zelfmoord zijn gedreven. In Heerlen zijn er ook een aantal en er is zelfs een pdf met informatie beschikbaar. Die Stolpersteine zul je hier dus dus ook nog weleens tegenkomen want ik vind het een bijzonder project!

2 gedachtes over “And the Winner is? (47 tot en met 49)

Reacties zijn gesloten.