Gezien: Airbourne @ Tivoli Vredenburg (Ronda) Utrecht 15/11/2014

airbourneWat moet jij nou bij Airbourne? Die vraag werd me de afgelopen weken een aantal keren gesteld omdat deze Australische band nou niet echt muziek maakt waar ik normaal warm voor loop. Begrijp me niet verkeerd, een potje hardrock vind ik op zijn tijd best lekker maar dat ik thuis een cd van de heren zou opzetten, nou nee.

Maar het was wel een hele mooie gelegenheid om eindelijk kennis te maken met de nieuwe locatie en dito gebouw van Tivoli/Vredenburg. Airbourne speelde in de Ronda, een mooie ronde (jaja) zaal inclusief fraai balkon. Het was niet uitverkocht dus het was heerlijk relaxt staan op dat balkon terwijl het in de overvolle zaal flink los ging mede dankzij crowdsurfers en biergooiers. 604128_10204323157015263_3349178564751488131_n Wie Airbourne zegt, zegt trouwens ook hun grote helden AC/DC en ach, ze hebben mij in ieder geval bijna 1,5 uur goed vermaakt mede dankzij de capriolen van zanger Joel O’Keeffe die al na amper 30 minuten het podium verliet om via de trappen richting balkon te klimmen en daar gewoon verder te spelen, onderhoudend mannetje dus.

En dat je daar dan staat en er wordt een nummer gespeeld met de titel ‘No Way but the Hard Way‘ en dat je vriend dan tegen je zegt: ‘Ach schat, dat gaat over je MLI studie’.

Anyway, gaat je hart sneller kloppen van bands als AC/DC, Def Leppard of Judas Priest, ga ze checken op cd of live!

