Kletsloopje met John (44 t/m 46)

kasteelWat doe je als je op een zaterdagavond een concert hebt in Utrecht? Dan whatsapp je Petra en John of ze zin hebben in een duurloop op zaterdagmiddag :-) Petra was helaas verhinderd maar John bleek wel in voor een kletsloopje, daarover later meer. Na de vermoeide weken waar ik laatst over schreef heb ik wederom dapper geprobeerd om de draad op te pikken en daar ben ik redelijk in geslaagd.

In week 44 deed ik een cardio- en krachttraining in de sportschool, liep ik een rondje van dik 7 kilometer en een kleine 8 kilometer en testte ik mezelf op zondag met een rondje van 15 kilometer in 1:32:40. Dat ging niet onaardig ondanks het warme weer (in oktober!) en een beginnersfout, geen drinken mee.
ussie
Week 45 begon minder want zowel op maandag, dinsdag en woensdag vond ik door omstandigheden geen enkel gaatje om te trainen. Maar aangezien ik donderdag al heel vroeg naast mijn bed stond omdat vriendje een paar dagen weg ging, besloot ik om daar maar gebruik van te maken. Hm, een persoonlijk early bird record want ik liep om 5.08 u. de deur uit om binnen 30 minuten weer voldaan thuis te arriveren. Op vrijdag was ik ook heel efficiënt bezig door heen en terug naar de fanshop van Roda JC te lopen, 10 kilometer binnen het uur plus een kleine pauze tijdens het afrekenen van mijn aankoop :-) Een dag later werkte ik een ultrakorte cardiotraining af in de sportschool om op zondag eindelijk weer eens boven de 2 uur hardlopen uit te komen met een mooi rondje van 2:05:27 en 19:40 kilometer. Klaar voor het al eerder genoemde duurloopje met John!
road
De afgelopen week (46) ben ik gestart met cardio- en krachttraining in de sportschool om een dag later een klein rondje van 5 kilometer te lopen. De derde training van die week was het leukste :-)
2014-11-15 12.35.23 Ik moest er weliswaar 2,5 uur voor reizen maar het hartelijke welkom van John maakte veel goed. Bijkletsen, omkleden en hup, naar buiten voor een rondje rondom de Meern. Het werd een heerlijk kletsrondje waarin John me zijn mooie hardloopomgeving liet zien. Ondanks het kletsen lag het gemiddeld tempo op 6:11 per kilometer (niet verkeerd voor mij) en netto liepen we 16:59 kilometer in 1 uur en 42 minuten. Genieten met een héle grote G, dankjewel John voor de gastvrijheid en het gezelschap! Enne, gelukkig hebben we de foto’s nog :-)

De komende week (of eigenlijk de lopende) week staat er een #mli #paper deadline in de agenda, eens kijken hoever ik kom met trainen tussen het typen en het werken door…

NB: Alle foto’s (klik ze aan voor een groter formaat) zijn afgelopen zaterdag gemaakt. En wat een leuk initiatief, die ‘little free library’.

2 gedachtes over “Kletsloopje met John (44 t/m 46)

  1. Bedankt voor je bezoek en de gezelligheid. Leuk om weer bij te praten, en dat praten ging je ondanks het tempo prima af ;-) dus onderschat jezelf niet. Het was weer een tijd geleden dat we samen gelopen hebben, maar zo heb ik het niet ervaren. De volgende keer is Petra gewoon van de partij.

  2. @John: Bijzonder eigenlijk, dat het dan net lijkt alsof mekaar wekelijks zien. En ook bijzonder hoe het (voornamelijk online) contact al jaren stand houdt!

Reacties zijn gesloten.