Na de halve marathon, moe x drie (42 en 43)

Er zijn alweer twee geleden verstreken sinds de halve marathon van Eindhoven dus tijd om me weer eens te melden met een hardloopupdate. Uiteraard had ik weer volop last van spierpijn (wat dat betreft ben ik altijd jaloers op hardlopers die zelfs na een hele marathon een dag later fluitend een trap op- en aflopen, dat is aan mij niet besteed) dus gunde ik mezelf op maandag rust. Op dinsdag liep ik met vermoeide benen een rondje van 5 km en daarna was het vooral druk met werk en studie en was ik moe, moe en nog eens moe. Het lukte niet om me na een werkdag naar buiten te slepen en wellicht dat het ontbreken van een doel daar ook debet aan is. In al die jaren dat ik loop (deze maand 11 jaar!) heb ik gemerkt dat een doel stellen voor mij enorm motiverend werkt. Geef mij een schema van week 1 tot en met 16 en ik voer het uit :-)

En om eerlijk te zijn, toen ik de marathonlopers zag op die zondag in Eindhoven begon het ook bij mij weer te kriebelen voor een hele… En dan lees je ook nog via Twitter en Instagram dat hardloper x en y en a en z zich hebben ingeschreven voor dit of dat. En dan ga ik er ook weer over nadenken, tja… 15403841728_53c4b5d720_o
Vorig jaar rond deze tijd begon ik met het opbouwen van de kilometers op weg naar Genk maar wat te doen in de winter van 2014-2015? Ik heb er nog geen antwoord op maar hardlopen blijf ik, daarvoor hou ik er teveel van en geniet ik er teveel van! 

In de al eerder genoemde week na de halve marathon liep ik na die 5 en ondanks de vermoeidheid op zaterdag nog een rondje van 6 km en deed ik een korte conditietraining in de sportschool op zondag. Drie trainingen is voor mij toch ook wel het minimum want bij minder voel ik schuldig. Best erg hè?!

Gelukkig was het vorige week herfstvakantie en dat betekent voor mij altijd veel tijd om te sporten omdat ik ofwel vrij heb ofwel thuis aan de slag ben en dat laatste houdt concreet dat ik de beschikking heb over minimaal drie uur extra tijd op een dag omdat het reizen wegvalt. Deze herfstvakantie verliep dat iets anders omdat er toch nog wat gewerkt moest worden maar vooral omdat er gestudeerd moest worden. 
Daarom ben ik extra trots dat ik dinsdagochtend iets na 7.30 u. al buiten te vinden was voor een rondje van 10 kilometer. De beloning kwam in de vorm van een mooie zonsopgang, zie foto! Op woensdag deed ik cardio- en krachttraining in de sportschool om op donderdag wederom vroeg op te staan voor een rondje van 14 kilometer met loopmaatje Wendy. Voor het eerst sinds maanden weer eens op de hei geweest, genieten dus ondanks de loslopende hondjes… Op zondag liep ik samen met mijn vriendje 6 kilometer.

En om nog even terug te komen op die marathon kriebels, het zou heel leuk zijn in 2015 maar het is echt niet verstandig gezien de tijdsinvestering. Mijn hoofd weet dat heel goed (en mijn innerlijke stemmetje roept dat ook steeds tegen me!) en mijn lijf geeft het ook aan na drukke weken dus in de ijskast met die plannen, hup hup hup!

Maar ik zou Daniëlle niet zijn als ik niet een alternatief doel voor 2015 ga bedenken en dat wordt dus hopelijk een bijzondere 10e halve marathon, bij voorkeur in een stad waar ik nog nooit geweest ben. Kan ik er meteen een stedentrip aan vastplakken :-) Er is ook al een ‘voorkeursstad’ (de mensen die me volgen op Twitter hadden het kunnen lezen) maar het duurt nog wel even voordat dit concreet gaat worden. Voor nu, gewoon doorhobbelen tussen werk en studie door en proberen om regelmatig ‘tweeuursloopjes’ in te plannen zodat de conditie en het duurvermogen op peil blijft.

Wordt vervolgd dus…

3 gedachtes over “Na de halve marathon, moe x drie (42 en 43)

  1. Hier in Delft wordt er iedere zondagochtend wel een trimloop georganiseerd. Tussen de 100 en 200 deelnemers. Je kunt kiezen uit 2 of 3 afstanden en het inschrijfgeld is twee euro. Ik doe al meer dan 20 jaar mee aan die trimloopjes ( 2 of 3 x per maand), gewoon als duurloopje.
    Worden bij jou in de buurt geen kleinschalige loopjes meer gehouden?

    • Uiteraard maar wedstrijdjes lopen om het wedstrijdjes lopen vind ik niet zo leuk meer, al jaren niet meer (een paar maanden geleden nog een blog over geschreven). Een paar uur op pad voor kleine wedstrijdjes is sowieso voor mij niet handig omdat de weekenden vooral gebruikt worden om te studeren.

      • :-) Ik gebruik de weekenden vooral om te lopen.
        De Delftse trimloopjes zijn voor mij zo dichtbij dat ik er lopend naar toe ga, bij wijze van warming-up. Maar ik hoor vaker dat Delft echt uniek is met elke zondag een trimloopje.

Reacties zijn gesloten.