Gezien: Kaiser Chiefs @ Limburgzaal – Heerlen 20/10/2014


Time flies when you are having fun en dat geldt ook in het geval van Kaiser Chiefs die ik bijna 10 jaar geleden, op 10 mei 2005 een te gek optreden zag geven in de Botanique in Brussel. Ik eindigde mijn blogpost van destijds met de woorden: ‘Ik heb geen idee of deze band eeuwigheidswaarde heeft maar het optreden was in ieder geval super!!! Gaat dat zien als je naar Pinkpop gaat…..

Dat het concert echt heel goed was destijds kun je ook zien aan mijn concertjaarlijstje van 2005 waar dit optreden fier bovenaan staat. Dat jaar kwam ook hun debuutalbum ‘Employment’ uit met prijspakkers als ‘Everyday I Love You Less and Less’, “Predict a Riot’ en ‘Oh My God’, met recht Britpop klassiekers die gisteravond in de Limburgzaal door vrijwel iedereen meegezongen werden. IMG_4421 De in 2007 verschenen cd ‘Yours Truly, Angry  Mob’ (met hits ‘The Angry Mob’ en ‘Ruby’)staat hier overigens ook nog in de kast maar na 2008 ben ik ze een beetje uit het oog verloren. Met andere woorden, ik heb drie albums gemist…

Naar aanleiding van het optreden gisteravond in mijn ‘hometown’ Heerlen (Limburgzaal, Parkstad Limburg Theater) wellicht onterecht want het plezier spatte er nog steeds vanaf en de band is, buiten een nieuwe drummer, nog gewoon in de originele bezetting.

De al eerder genoemde nummers (die gelukkig allemaal op de setlist stonden!) springen er wat mij betreft nog steeds boven uit vanwege het vrolijke springerige karakter (dat past ook nog steeds erg goed bij de zanger) maar zolang het tempo erin bleef kon me de rest ook wel bekoren. Niet dat ik nu meteen naar de platenboer hol maar het was eigenlijk gewoon een onderhoudende avond bij de overburen met heel veel vrienden en bekenden. Niets mis mee dus thanks Kaiser Chiefs!

Persoonlijk hoogtepunt van de avond was The Angry Mob, vandaar dat het clipje van dit liedje boven deze blogpost staat.

