We gaan het maar gewoon doen! (40 en 41)

De titel van deze laatste blogpost voor de halve marathon van Eindhoven komende zondag laat het al een beetje doorschemeren en bij de vorige update klaagde ik er ook al over, mijn voorbereiding is verre van ideaal voor halve marathon nummer 9 maar we gaan het ‘maar gewoon’ doen. Uitlopen zal wel lukken maar de tijd zou zomaar de langzaamste ooit kunnen worden. Al wil mijn loopmaatje Brigitte in haar 1e halve natuurlijk graag een mooie richttijd neerzetten. Nah ja, ze is ook 20 jaar jonger dus wat mij betreft mag ze, zodra ik te langzaam ga, er als een speer vandoor gaan :-)
10703733_10204078590701258_3092182675644619953_n
Uiteraard trainde ik wel nog, maar vier keer per week lukte vorige week (40) helaas niet. Ik liep twee rondjes buiten van respectievelijk 6 en 7,5 kilometer en omdat er nog een sportschool bezoekje gepland stond (ik betaal dat abonnementsgeld tenslotte niet voor niets) deed ik op de loopband een intervaltraining van bijna 4 kilometer. Dat was eigenlijk best leuk om weer eens te doen. Wel vermoeiend :-)

De afgelopen week waren het vooral de uren die ik nodig had voor het formuleren van de probleemanalyse en de onderzoeksvraag voor mijn #mli paper én een treinstoring die ervoor zorgden dat er minder trainingsuren overbleven. Ik was van maandag tot en met vrijdag geen dag voor 19.00 u. thuis maar wist me op maandagochtend wel nog naar de sportschool te ‘slepen’ voor een cardiotraining waarna ik op woensdag met veel pijn en moeite een rondje van 5 km eruit wist te persen.

Nu is het vrijdagavond en denk ik: ‘Ook zonder die 5 die ik vandaag nog had willen doen, red ik het zondag wel…’ Dan komt die jarenlange ervaring (dit wordt mijn zesde halve in Eindhoven en zoals eerder gezegd, nummertje negen in totaal) toch weer goed van pas. Ik heb er wel zin in! Het startnummer is sinds vanmiddag binnen en als je dan op zo’n beurs rondloopt, krijg je toch weer de kriebels.

Dus… We gaan het maar gewoon doen!

4 gedachtes over “We gaan het maar gewoon doen! (40 en 41)

Reacties zijn gesloten.