We did it (36 en 37)

Twee weken geleden schreef ik dat het eerste 2 uursloopje eraan zat te komen. En yes, we did it. Maar voordat het zo ver was liep ik in week 36 twee keer een dikke 10 kilometer. Daarnaast roeide, fietste en ‘crosstrainerde’ ik in de sportschool. Maar het belangrijkse in week 36 was de training met Brigitte op zondag.
foto (5)
Iets voor half 10 op zondagochtend vertrokken we om dik twee uur later moe maar voldaan weer thuis aan te komen. Onze benen voelden goed onderweg en door het bijkletsen vloog de tijd voorbij.
Ik had vooraf een rondje van twee uur uitgestippeld maar toen bleek dat we op 19 km uit zouden komen, stelde ik voor om er 20 van te maken. We voelden ons beiden nog goed dus huppakee. Nog geen 5 minuten later… ‘Zeg Daniëlle, zullen we dan maar gewoon de 21.1 kilometer volmaken?’. Met twee extra lusjes waren we er na 2:15:36, trots want met een gemiddelde van 6:24 per kilometer en het heuvelachtige parcours is dat niet verkeerd.

De benen voelden een dag later prima dus bevond ik me toen alweer in de sportschool voor een conditietraining. Maar na de eerste echte studiedag op maandag (dus laat thuis) gevolgd door een etentje op dinsdag (weer laat thuis) moest ik mezelf op woensdag van de bank slepen voor een korte training. Het doel, die halve marathon in Eindhoven, is dan toch echt een stok achter de deur dus sjokte ik een klein half uur door mijn achtertuin.
foto (2)
Gelukkig ging het vrijdagochtend alweer een stuk lekkerder (ik liep zelfs een Runtastic PR op 10 km, 55:56 hihi) en na 10.70 km was ik weer thuis.
Op zaterdag heb ik heel braaf de sportschooltraining geskipt omdat ik moest studeren… Gelukkig kon ik dat dubbel en dwars goedmaken op zondag, het rondje van net was 20.23 km in bijna 124 minuten en het liep lekker. Ok, dat ik weer een aanvaring rijker bent met twee loslopende honden en hun ‘vriendelijke’ baasjes laat ik maar even buiten beschouwing. Veel leuker was dat ik weer wat nieuwe weggetjes ontdekt heb.
Met nog vier weken te gaan, dik tevreden over mijn voortgang so far!

NB: Ik hou van ’s ochtends vroeg lopen in dit jaargetijde, het was laatst mistig en zonnig tegelijk. De andere foto is gemaakt tijdens onze halve marathon training na ongeveer 19 kilometer. Ondanks een eerder heuveltje liep Brigitte me daar even eruit (ze is ook 20 jaar jonger :-)

4 gedachtes over “We did it (36 en 37)

  1. Dat gaat gewoon lekker! Goed op weg naar de halve in Eindhoven.
    Leuk dat het met Brigtitte zo goed gaat. Hou val dames en tot ziens in Eindhoven.

Reacties zijn gesloten.