Onderweg naar de Halve Marathon van Eindhoven (32 t/m 35)

14865213047_74b08e770e_oAls je maar zo weinig schrijft over je hardloopactiviteiten vergis je je weleens in de weken maar dit is toch echt een trainingsupdate van week 32 tot en met 35, zeg maar de hele maand augustus waarin een stukje vakantie Berlijn zat maar ook een weekendje Brussel waar ik in een restaurant van de trap viel :-( Helaas zorgde dat voor een gedwongen hardlooprust van een dikke week en dat was extra jammer omdat ik na terugkomst uit Berlijn in week 32 eindelijk weer eens een langer rondje liep van dik 14 kilometer in 93 minuten. Niet snel maar hé, onderweg naar de halve marathon van Eindhoven moet je toch ergens beginnen. Die week liep ik overigens nog een training van 10 kilometer en was ik twee keer terug te vinden in de sportschool waar ik twee cardiotrainingen afwerkte én een krachttraining.

Ondanks de gedwongen hardlooprust trainde ik in week 33 drie keer in de sportschool. Fietsen bleek te pijnlijk door de bloeduitstortingen dus ik was ‘veroordeeld’ tot de crosstrainer maar goed, daar verbrand je ook aardig wat calorieën mee, het is alleen oersaai. Ik deed die week een rondje krachttraining en voor de rest wandelde ik erg veel op de Pukkelpop wei :-) 15071733771_25a54787bd_o

De maandag na Pukkelpop kon er weer gelopen worden en had ik ook nog eens vakantie, heerlijk! Ik liep op maandag (7 km), woensdag (11 km), vrijdag (iets minder dan 6 km) en zondag (15 km in 90 minuten, ik kan het nog steeds) en ging ook nog twee keer naar de sportschool voor twee crosstrainer sessies en een krachttraining. Dit ga ik missen, zeker als ik straks aan het studeren ben, dan wordt het echt schipperen met de tijd en keuzes maken.

En toen was daar na 4,5 week vakantie de eerste werkweek alweer. Ik voelde her en der wat pijntjes dus misschien was 6 keer in de week trainen toch wat veel… Het kwam dus goed uit dat ik door het werk min of meer gedwongen was om de trainingssessies wat te minderen. Op dinsdag liep ik een, voor mij snelle, 5 km in 28 minuten gevolgd door een cardio- en krachttrainingsessie op woensdag in de sportschool. Vrijdag liep ik 10 kilometer in iets minder dan 59 minuten en daar was ik zelf nog het meest verbaasd over aangezien de eerste twee kilometer erg zwaar aanvoelden. Ik wilde omdraaien en terug naar huis hollen maar besloot toch om het uur vol te maken. Goede mentale opsteker dus! Zaterdagochtend deed ik in de sportschool nog een half uurtje cardio en nu ben ik net thuis van de langste training sinds Genk geloof ik. Dat werd tijd ook want volgende week staat het eerste 2 uurs loopje op het programma met het loopmaatje die in Eindhoven haar debuut maakt. Moet lukken want het loopje van net was 17.71 kilometer in bijna 112 minuten. Een gemiddelde van 6:18 minuut per km en daar ben ik tevreden mee.

De statistieken voor augustus zien er dus, dankzij de cardiotrainingen en ondanks de kortstondige hardlooprust toch nog best redelijk uit, 146,5 kilometer in 22 trainingen en dik 15 uur sporten. En niet te vergeten, 8461 calorieën :-)

De foto’s bij deze post maakte ik afgelopen dinsdag en vrijdag. Het was dinsdag een regenachtige dag maar toen ik op pad ging was het droog. Helaas stond mijn achtertuin wel nog vol water dus het was soppen geblazen en kranten in de schoenen proppen na de training. De andere foto is ondanks dat het beestje op een niet zo’n gunstige ondergrond zit best aardig gelukt al zeg ik het zelf. Hij waggelde best snel dus het was hopen op een scherpe foto. In het echt was hij/zij nog mooier!

4 gedachtes over “Onderweg naar de Halve Marathon van Eindhoven (32 t/m 35)

  1. Ondanks wat ongemak, te weinig tijd en vakantie, ontplooi je nog genoeg sportieve activiteiten. Op naar Eindhoven dus!
    Loop je dit jaar wel met het groepje dat ik mag begeleiden mee of ga je de debutant ondersteunen? Succes met de trainingen en de studie vanzelfsprekend.

    • Jouw groepje gaat te snel, dan blaas ik mezelf op dus het wordt eigen tempo met de debutante die wellicht op een gegeven moment alleen verder gaat :-) Maar ik hoop je wel te spotten natuurlijk!

  2. Die halve marathon gaat wel weer lukken, je hebt nog een maand.
    Ik heb mijn halve-marathon-plan in de prullenbak gedaan. Ik vind het nu belangrijker om gewoon 3 a 4 keer per week een uurtje ontspannen te kunnen hardlopen. Dat is leuk genoeg: ik heb geen doel nodig als stok achter de deur.
    Succes,

Reacties zijn gesloten.