Pukkelpop napret

sfeerZoals beloofd val ik jullie nog één keer lastig met een Pukkelpop blogje want uiteraard volgt er na alle voorpretblogjes ook een napretblog. Het is alleen iets minder napret als voorgaande jaren omdat het voor mij muzikaal gezien wel een hele erge magere editie bleek te zijn. Ik heb weliswaar veel bandjes gezien maar geen enkel WOW moment beleefd zoals ik dat vorig jaar wel had bij The Soft Moon en Johnny Marr. templesJammer want het was uiteraard wel weer gezellig op de wei met veel vrienden en bekenden! Maar ik sjees toch liever van Club naar Shelter en via de DanceHall en de Castello weer terug naar de Marquee. Volgend jaar beter dan maar!

De enige band die een beetje bij WOW in de buurt kwam was overigens Temples (foto onder) en die had ik al getipt in voorpretblog VII. Overigens mag Atomic Bomb! The Music of William Onyeabor hier niet ontbreken. Een supergroep bestaande uit muzikanten van onder andere LCD Soundsystem, Hot Chip en The Rapture (Luke Jenner deed mee op Pukkelpop, cool!) die muziek spelen van de Nigeriaanse funkmuzikant William Onyeabor en dat swingde live als een tierelier. Wel jammer dat de band de tijd niet in de gaten hield waardoor er een abrupt einde aan de set kwam. Voor een impressie check dit clipje (mét David – Talking Head – Byrne maar die ontbrak op Pukkelpop).

Hieronder een lijstje met de bands die ik geheel of gedeeltelijk zag:
St. Lucia – Perfect Pussy – Marmozets – INVSN – Atomic Bomb! The Music of William Onyeabor – Bombus – Jungle – Temples – The Spectors – Drenge – Cage the Elephant – The Cat Empire – Arcane Roots – Kadaver – The Bohica’s – Big Ups – Darkside – Uncle Acid and the Deadbeats – Red Fang – Maybeshewill

Pukkelpop 2015? Ach, waarschijnlijk ben ik er gewoon weer bij maar dan hopelijk met meer zon en voor mij leukere bandjes :-)

