Rise, Shine and Run (29 t/m 31)

14791765215_7fbe501430_oToch jammer dat de zomer inmiddels haar intrede heeft gedaan in Nederland :-) Maar serieus, lezers die me al langer volgen weten dat ik een ‘slecht weer loper’ ben en dat dit een van de redenen was waarom ik in februari de marathon van Genk liep. Overigens was dat niet echt een wintermarathon te noemen met 10 graden en een zonnetje maar dit geheel terzijde. En de meeste trainingen in de aanloop er naar toe, op een of twee na, heb ik zonder handschoenen en muts volbracht.

Anyway, in tegenstelling tot een echte winter hebben we nu al een paar weken een echte zomer. En ja, die trainingen op weg naar Eindhoven wil ik wel graag allemaal volbrengen dus wat doe ik dan op een dag dat ik thuiswerk of op een locatie dichter bij huis dan normaal? Dan zet ik de wekker toch gewoon op de ‘normale’ tijd (rond 5.15 u. – 5.30 u.), gooi een plens water in mijn gezicht, trek mijn hardloopkloffie aan en hup, ik sjees naar buiten in het kader van ‘Rise, Shine and Run’. Dat klinkt overigens energieker dan dat ik me op dat moment voel :-) Meestal moet de zon dan nog opkomen en is het ook nog heerlijk rustig en koel op straat. Uiteraard kan ik er ook voor kiezen om laat op de avond nog te trainen maar dit geeft veel meer voldoening!
14811592233_eea0059538_o
En toch en toch, vind ik het lastig om de lange duurlopen weer op te pikken dus verder dan dik 12 km ben ik nog niet gekomen. Gelukkig is het nog twee maanden tot Eindhoven en heb ik de komende drie weken nog vakantie en tijd genoeg om wat duurloopjes te doen.

Maar ik heb de afgelopen weken niet stil gezeten hoor, ik liep een aantal rondjes van 5/6 kilometer en nog eentje van 10 en daarnaast kon de sportschool ook minimaal 1x per week rekenen op mijn komst. De afgelopen week was wel een stuk rustiger want behalve een fiets- en krachttraining wist ik er dankzij de vakantie in Berlijn alleen op donderdagochtend in een toen al heet Berlijn 4 kilometer uit te persen. Daarna heb ik vooral genoten van de stad (ik snap nu waarom de marathon daar zo populair is!), veel gewandeld en op zondag zelfs een piepklein gedeelte van de Berliner Mauerweg gefietst.

De komende dagen ga ik er weer hardlopend op uit in de eigen omgeving want het 1e loopje van twee uur staat voor komende maandag gepland, slik…

Hebben jullie trouwens de nieuwe hardloopsite Love Running al gespot? Deze site wordt gevuld door een team bloggers en geeft je een kijkje in diverse hardloopkeukens in de vorm van een online magazine voor en door hardlopers.
Laatst kwam daar de gadget tip voor de Flipbelt langs. Nu had ik al een Spibelt (handig dingetje!) maar ik besloot toch ook nog maar zo’n flip geval aan te schaffen. Raar, want eigenlijk ben ik niet zo’n gadget freak.
De Flipbelt heb ik de afgelopen weken een aantal malen getest en ik ben om! Het is net een soort van losse broekrand waar je je telefoon, sleutel, klein snoepreepje, zakdoekjes en dergelijk n in kwijt kunt. Het grote verschil met de Spibelt is dat de Flip veel strakker om je taille zit en ook goed blijft zitten. Ik vind het wel een dure gadget (met verzendkosten betaalde ik bijna € 30) maar vooralsnog is de Flip het geld dubbel en dwars waard. Check voor informatie deze website.

Ps: De foto’s bij deze blogpost zijn gemaakt op die hele vroege woensdagochtend in Berlijn.

