Hé ho, let’s MOOC! Understanding Research Methods / week 4

6820209341_6e7ee3f555_bIn week 4 van ‘Understanding Research Methods’ heb ik me bezig moeten houden met de volgende vraag: How do you know you have been a good researcher at the end of a project?
Het doel was om te reflecteren op de waarden van een goede onderzoeksvraag.

Het uiteindelijke product dat opgeleverd moet worden voor de deadline van 7 juli is een onderzoeksvoorstel van maximaal 1200 woorden. Het is de bedoeling dat ik na die deadline twee onderzoeksvoorstellen van andere cursisten van feedback voorzie. Maar dat is voor later zorg (want ik geloof dat ik mijn onderzoeksvoorstel in Londen moet gaan schrijven het komend weekend…) nu eerst een samenvatting van de vier filmpjes waarin de docenten antwoord geven op de vraag wanneer je weet dat je een goede onderzoeker bent:

– Als je je eigen werk herleest, ook na een tijdje, en nog steeds tevreden bent over het resultaat.
– Als je geciteerd wordt maar ondanks dat, je eigen gevoel blijft het belangrijkste.
– Als je zelf tevreden bent over je aanpak en en de wijze waarop je je onderzoek gedaan hebt.
– Als je trots op je werk bent en er blij mee bent.
– Als je er ethisch gezien een goed gevoel over hebt, dat je weet dat je je data op een correcte manier verzameld hebt bijvoorbeeld.
– Als je verzamelde onderzoeksdata ook daadwerkelijk je mening ondersteunen.

Volgend week meer over het uiteindelijke onderzoeksvoorstel!

Foto via

Een gedachte over “Hé ho, let’s MOOC! Understanding Research Methods / week 4

  1. Pingback: Hé ho, let’s MOOC! Understanding Research Methods / week 5 en verder… | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.