Pukkelpop voorpret I

Ja beste mensen, er is weer een jaar voorbij en het is niet alleen bijna zomervakantie maar het is ook weer bijna tijd voor het jaarlijkse driedaags muziekfeestje genaamd Pukkelpop op dat grote grasveld in Kiewit, Hasselt. En net als de voorgaande vier jaar ga ik jullie weer tien blogpostjes lang vervelen/verblijven (zelf kiezen) met voorpret blogjes van bandjes die ik 14, 15 en 16 augustus weer graag wil zien.

De eerste band die ik overigens ‘besprak’ in deze reeks blogjes was The National, check deze blogpost. De cd heb ik toen inderdaad gekocht maar het optreden heb ik destijds maar gedeeltelijk gezien. Wat ik me daar nog van kan herinneren was dat ik het geen band voor het hoofdpodium vond om diverse redenen (weinig tot geen uitstraling en geen pit in het optreden) en belangrijker, het deed me emotioneel gezien totaal niets ondanks dat er in hun liedjes behoorlijk wat emotie zit. Ach ja, ze hebben wel mooi hun debuut gemaakt tijdens de voorpretblogjes en ook dit jaar staan ze weer op de affiche. Wellicht gaan ze daar in de herkansing en weten ze me dan wel te overtuigen…

Mededeling vooraf: ik vind het programma niet zo heel erg geweldig en ik heb best lang getwijfeld of ik wel zou gaan zeker omdat er meerder leuke bandjes op andere festivals spelen deze zomer. Maar er bleek te veel versnippering te zijn of het waren festivals waar je persé drie dagen naar toe moest inclusief kamperen. Nee, dan maar ‘gewoon’ drie dagen Pukkelpop en met een vriendin drie keer op en neer tuffen zodat we thuis in ons eigen bed kunnen slapen en kunnen genieten van een douche. Er staan ook veel onbekende bandjes op het programma maar wie weet word ik de komende weken nog blij verrast via YouTube.

Op donderdag staat Disclosure geprogrammeerd, twee Britse broertjes die ‘iets’ van house en dubstep maken. Geen idee waarom op de website Live achter de naam van het duo staat maar dat mogen ze me graag laten zien. See you soon guys!

