Been there, done that (22 t/m 25)

halve maraton debuutGeen paniek, de titel van deze blogpost slaat niet op het feit dat ik gestopt ben met hardlopen of dat het me de laatste weken enige moeite kost om de deur uit te gaan voor een rondje. Dat laatste heeft overigens meerdere oorzaken, bijvoorbeeld dat het gewoonweg te warm voor me is (ik weet nu weer waarom ik nooit een najaarsmarathon moet gaan lopen, te veel trainen in de hitte) of dat ik een meer dan gemiddeld aantal uren werk inclusief avond en weekend.

Nee, het slaat op het feit dat ik de laatste jaren nauwelijks nog te porren ben voor een wedstrijdje en dat valt me extra op als ik in het weekend mijn Twitter tijdlijn lees. Ik ben blij als ik eens kan uitslapen tot wel 9 uur maar dan zijn anderen al uren in de weer of onderweg naar een wedstrijd. Knap hoor maar voor mij niet meer zo’n must. Heeft ook een puur logistieke reden hoor, zonder auto is het nu eenmaal wat minder makkelijk om op een vroeg tijdstip in het weekend aan een start te staan.
Als ik in mijn geheugen graaf ben ik sinds de marathon van Londen in april 2011 nog verschenen aan de start van:

– DIS Familieloop april 2014.
– Parelloop april 2014.
– Klokgebouwloop maart 2014 (al vond ik dat geen echte wedstrijd wegens het ontbreken van tijdregistratie).
– Marathon Genk februari 2014.
– Halve marathon Eindhoven oktober 2013.
– Dommelloop Eindhoven maart 2013.
– Kapellerbosloop Landgraaf december 2011.

Hm, minus de Klokgebouwloop maar inclusief de marathon van Londen kom ik in 3,5 jaar tot 7 wedstrijdjes, bar weinig. Ik mis het overigens niet al helpt zo’n wedstrijd wel om beter de focus te houden op een doel. En daarom heb ik me vorige week toch maar weer ingeschreven voor de halve marathon van Eindhoven op 12 oktober. Ik ga samen met een jongedame die 20 jaar jonger is en haar debuut op de halve marathon afstand van start. Tegen die tijd zal ze me er wel uitlopen maar dat zien we dan wel weer…
Ik heb het schema van vorig jaar uit de kast getrokken dus vanaf eind juli ga ik weer een dappere poging doen om tot 120 minuten lopen te komen. Gaat vast weer lukken want het lukte al 8 keer eerder voor een halve marathon (dit wordt trouwens mijn zesde deelname in Eindhoven). Ik heb ineens zomaar het gevoel dat ik die 10 ooit ook nog wel eens ga halen :-)
eupen 2009
Op de eerste foto zie je trouwens het startnummer van mijn eerste halve marathon in Eindhoven in 2006. Na afloop riep ik dat ik het NOOIT meer zou doen maar amper drie maanden later liep ik alweer mijn tweede tijdens de Derde Kerstdagloop in Arnhem.

En die foto hier rechts is gemaakt in Eupen in 2009 waar ik samen met twee vrienden een estafette triathlon deed. Ik mocht na het zwemmen en het fietsen eindelijk starten voor een halve marathon over een voor 90% onverhard heuvelachtig parcours (dat hadden ze me vooraf niet verteld, slik). Gelukkig regende het die dag maar een heel klein beetje (veel!) dus het werd een memorabele wedstrijd die ik niet snel zal vergeten. En in België bleven ze alert, ondanks dat de regen met bakken naar beneden kwam deelden ze onderweg natte sponzen uit. Geweldig!

3 gedachtes over “Been there, done that (22 t/m 25)

  1. Een kloek besluit. Ik ben niet van de partij en richt me op de halve marathon van Monster op 25 oktober.
    Veel plezier tijdens het trainen en houd het heel :-)

  2. Pingback: While running… (26 t/m 28 ) | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.