Na de overwinning :-) (16 t/m 21)

kasteelNa de overwinning in mijn categorie bij de DIS Familieloop had ik even moeite om de draad op te pikken. Nee serieus, ik ben natuurlijk gewoon door blijven trainen en heb het prijzengeld inmiddels uitgegeven :-) Ik ben overigens een aantal weken geleden begonnen met wat extra oefeningen naast het hardlopen en de sportschool, namelijk buikspieroefeningen (die in de sportschool overigens ook al in mijn schema heb staan), PushUps en Squats. Gewoon elke dag (al sla ik soms een dagje over, eerlijk is eerlijk) thuis een kwartiertje aan de gang met behulp van een aantal apps op mijn telefoon die ik dan ook weer kan koppelen aan mijn Runtastic app. Werkt best goed! Maar het belangrijkste én het leukste blijft natuurlijk het hardlopen!
ochtend
De weken na de DIS loop trainde ik gemiddeld 3 tot 4x per week inclusief de bezoekjes aan de sportschool maar met Pasen gunde ik mezelf een aantal rustdagen waarbij ik op 1e Paasdag echt helemaal niets deed, zelfs geen oefeningen @ thuis. Maar dat voelde niet goed! Sterker nog, ik voelde me zelfs heel schuldig omdat ik met de Paasbrunch ook al meer dan dan gemiddeld at.
Eigenlijk baal ik nog het meest van dat schuldgevoel want ik sport echt voldoende en waarom voel ik me dan toch schuldig als ik mezelf een rustdag gun? Een raar fenomeen! Dat schuldgevoel is de afgelopen weken nog een paar keer teruggekomen omdat van mijn plannetje om de duurlopen weer langzaam uit te bouwen naar 2 uur nog niets terechtgekomen is. Ik liep een keer 17 km ja maar dat is alweer vier weken geleden. Of is het zelfs vijf?
hoeve den driesch
Dat vier keer in de week sporten gaat me sowieso niet meer lukken vanaf september vrees ik (zie deze blogpost waarom ik dat denk) dus ik heb mezelf streng toegesproken en mezelf verteld dat drie keer ook voldoende is. Zeker als ik in de sportschool een intervaltraining op de loopband doe. Dan kan ik ook langzaam leren ;-) om dat knagende schuldgevoel te negeren want dat is nergens voor nodig is!

Nu moet ik natuurlijk wel nog steeds naar die twee uur toe maar wellicht dat het plaatsen van dit blogje me gaat inspireren tot deze grootse daad. Aanmoedigingen in het reactieveld zijn welkom :-)

NB: De foto’s maakte ik allemaal zelf tijdens de afgelopen weken tijdens het hardlopen maar zijn wel een ietsiepietsie bewerkt in Instagram. Ik vind zelf de foto in het midden van deze blogpost het mooist. Deze maakte ik rond 7.00 u. ’s ochtends tijdens een hardlooprondje in mijn achtertuin en als je goed kijkt (of de foto aanklikt) zie je de slaperige koeien ook nog staan.

Een gedachte over “Na de overwinning :-) (16 t/m 21)

  1. Pingback: While running… (26 t/m 28 ) | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.