Gezien: The Sisters of Mercy @ Ancienne Belgique – Brussel 22/05/2014

foto 1Het leek zo’n goed idee een paar maanden geleden, naar de altijd leuke Ancienne Belgique in Brussel voor het concert van The Sisters of Mercy (oude New Wave glorie uit Leeds die je zou moeten kennen van ‘Alice‘ en ‘Temple of Love‘) op een donderdag maar toen het eenmaal zo ver was, zag ik toch wel op tegen het ritje Brussel zeker omdat ik een dag later fris en fruitig twee workshops aan studenten in Tilburg moest verzorgen. Of ik er helemaal fris en fruitig stond weet ik niet maar de evaluaties voor wat betreft mezelf waren prima :-)

Wat betreft mijn eigen evaluatie van de avond kan ik kort zijn, het eten in de AB Resto (boven de AB inclusief short cut ingang naar de zaal) was weer top. Dit keer had ik een vegetarische ravioli met asperges in een kruidenroomsausje. Om je vingers bij af te likken. foto 2
Daardoor moesten we wel het voorprogramma (band genaamd Losers) missen maar we waren ruim op tijd in de uitverkochte zaal om The Sisters het podium op te zien lopen. Nou ja, dat schrijf ik nu wel zo maar eigenlijk heb ik op een aantal uitzonderingen na, geen band op het podium te zien. Te druk waardoor er veel lange mensen voor me stonden maar vooral veel te veel rook. Op de foto zie je dan ook geen bandlid maar een fan uit de zaal, met recht een zoekplaatje. Tel daarbij dat het geluid in het begin erg zacht was en de zang zelfs nog zachter en het ten gehore werd gebracht alsof er constant een tape meeliep en je kunt je voorstellen dat dit niet de meeste positieve evaluatie wordt.
Wel leuk dat men ter ere van 20 jaar Pulp Fiction als voorlaatste toegift deze van Dick Dale speelde maar ja, dat was een cover. We werden uiteraard naar huis gestuurd met ‘Temple of Love’ dat de tand des tijds nog best aardig doorstaan heeft dus al met al waren de twee laatste nummers het leukst.

Als ik student was zou ik ze een vijf geven op een schaal van 10, net geen voldoende helaas. Het eten daarentegen scoorde een dikke 8!

