Gelopen: DIS Familieloop @ Sittard 13/04/2014 (15)

Startnummer dis Na de voor mij succesvolle Parelloop op zondag pakte ik wat betreft training op maandag meteen de draad weer op. Als je veel reist en lange werkdagen maakt, moet je namelijk profiteren van iets rustigere dagen. Met andere woorden, de training van dinsdag verplaatste ik naar de maandag om in een heerlijk voorjaarszonnetje 5 km te lopen. Daarna nam ik door werkafspraken noodgedwongen drie dagen rust om mezelf op vrijdag terug te vinden op de loopband in de sportschool waar ik de training van een week eerder (die ik niet afmaakte omdat de loopband er na 20 minuten mee stopte) nog maar een keer overdeed (6/5/3/2/1/30 sec/30 sec, 9,5 km tot 13 per uur) en dat ging me redelijk makkelijk af. Opdracht voor de volgende keer: een nieuwe interval bedenken.

Op zaterdag had ik rust om op zondag de 15 km wedstrijd bij de DIS Familieloop te lopen. Deze wedstrijd in Sittard staat al een paar jaar op de hardloopagenda maar ik liep hem nog nooit. Dit jaar was de inschrijving voor de 15 km een tactische, het was voor mij namelijk een ‘trigger’ om na de marathon de draad sneller op te pakken dan na de voorgaande twee marathons. Ook hielp het mee dat de inschrijving gratis was omdat mijn werkgever Fontys een van de sponsoren was. Vorig jaar was het aandeel Fontys lopers enorm groot, dit jaar viel het tegen. Ik was zelfs de enige vrouwelijke Fontys deelnemer naast vier mannen op de langste afstand. Sowieso stonden er maar weinig vrouwen in het startvak dat in totaal misschien maar 100 deelnemers kenden. Oh jee, ik zou toch niet laatste worden? Ah nee, naast me stonden twee vrouwen die voor een tijd van rondom de 100 minuten gingen. Ik ging zelf weg voor een tijd onder de 90 minuten. Dat had ik in de enige 15 km die ik in een training liep begin april overigens al gehaald.
prijs
In het paarse Fontys ‘denk groter’ shirt werd ik om 12.00 u op de markt weggeschoten voor twee rondjes van 7.5 km. Eerst mochten we richting de stadswal om via de Putstraat meteen richting Kollenberg te gaan. Lezers die Sittard kennen weten dan genoeg want dat houdt in dat er zeker 1 tot 1,5 geklommen moest worden, pfff. Maar als er geklommen is, mag er ook gedaald worden dus daarna was het heerlijk bijkomen op de onverharde wegen maar niet voor lang, hup hup, alweer een paar honderd meter klimmen. Wel lekker, er gingen al best veel lopers wandelen en hoe langzaam ik ook hobbelde, ik haalde ze toch in. Het eerste rondje kende daarna nog een pittig klimmetje waarna we de twee kilometer richting Markt heuvel af mochten bijkomen. Daar kwam ik aan na circa 44 minuten, mooi op schema voor een tijd onder de 90 minuten al vreesde ik de heuvels in rondje 2. Maar het ging goed, boven verwachting en zelfs in ronde 2 haalde ik lopers in, yeehaaa. Na het pittige heuveltje was het alleen nog maar een kwestie van flink gas geven en me naar onder laten vallen waar de finish gehaald werd in de officiële tijd van 1:28:35 en daar was en ben ik super tevreden mee, zeker omdat Garmin aangaf dat ik 15,59 kilometer gelopen had.

De verzorging voor de Fontys lopers was overigens prima met een consumptiebon voor een drankje, een stuk fruit en een muesli reep voor na afloop. Dat ‘na afloop’ was trouwens nog een apart verhaal want tijdens het omkleden bij het Fontys trefpunt werd een aantal malen mijn naam omgeroepen. Dus na drie keer toch maar even richting prijsuitreiking gesprint waar ik mezelf een paar minuten later terug vond op podiumplek 1 in de Masters categorie. Om te gillen want er waren maar twee deelnemers in die categorie. Het leverde wel een applausje van het publiek, een bos bloemen en een envelop met € 70 op, niet slecht voor anderhalf uur hardlopen.

Fontys en Fontys Fit, bedankt voor de goede zorgen, mooi dat jullie dit mogelijk maken bij diverse hardloopwedstrijden in den lande!

De komende weken probeer ik de duurlopen weer uit te bouwen naar 2 uur, dat vind ik wel een mooi streven. En wellicht dat ik ook nog weleens aan de start van een wedstrijdje sta maar dat lees je dan vanzelf hier. Nu ga ik een bestemming zoeken voor mijn gewonnen geld :-)

4 gedachtes over “Gelopen: DIS Familieloop @ Sittard 13/04/2014 (15)

  1. Pingback: Na de overwinning :-) (16 t/m 21) | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.