Gelopen: Klokgebouwloop @ Klokgebouw Eindhoven 23/03/2014 (10 t/m 13)

foto 1Het is een beetje druk geweest de afgelopen weken en er was, na de marathon, ook niet zoveel te melden op trainingsgebied dus dat betekende blogstilte op hardloopgebied. Ik ben wel weer trouw aan het trainen al lukt 4x in de week amper maar goed, met 3x in de week (waarvan 1x interval in de sportschool, in ere hersteld) plus krachttraining moet ik ook een tevreden mens zijn…

Ik zit overigens weer op 13 km met de duurloopjes dus goed op koers voor de DIS familieloop op 13 april waar ik de 15 km wedstrijd ga lopen. Het zou mooi zijn als ik die binnen 90 minuten kan volbrengen maar ach, wie ligt er wakker van als me dat niet lukt?
foto 2
Vorige week liep ik overigens wel nog een bijzonder loopje namelijk de Klokgebouwloop in (jawel) het Klokgebouw op het Strijp-S terrein in Eindhoven. Ik had me ingeschreven voor de 5 km en dat hield concreet in dat ik 4 rondjes door het markante gebouw mocht hollen inclusief 1300 traptreden. Ooit liep ik op Megaland de Trappenloop en ik had me nu iets soortgelijks voorgesteld maar dan nog zwaarder. Maar het viel reuze mee!
foto 4
In tegenstelling tot de Trappenloop waar je 507 trappen moet oplopen moest er in het Klokgebouw ook afgelopen worden. Eigenlijk zaten er in elk rondje maar drie stukjes waar je flink omhoog moest. En net als ik dacht dat ik het niet meer zou redden, bleek ik alweer boven te zijn en kon ik weer bijkomen in de gangen of de trappen af. Er was geen officiële tijdregistratie en mijn Runtastic app deed het niet de volle vier rondjes wegens het ontbreken van GPS dus ik heb geen flauw idee hoelang ik erover gedaan heb. Ik vermoed dat ik binnen 25 minuten binnen was dus dat waren ook zeker geen 5 kilometer. Het is wel een leuk gebouw om in te lopen natuurlijk en behalve de trappen hebben ze ook er een hele bijzondere lift met oude foto’s van Philips (zie foto). Dus ja, het was heel gaaf om een keer te doen!

Over een paar dagen is trouwens de Parelloop in Brunssum. Een bekende wedstrijd waar ik in 2004 mijn eerste hardloopwedstrijd volbracht. Daarna liep ik elke editie tot en met 2010 maar sinds 2011 ben ik niet meer in Brunssum geweest. Grote kans dat daar komende zondag verandering in komt. Er lopen veel bekenden en vrienden mee en ik ben stiekem ook heel benieuwd wat ik tegenwoordig op een 5 kilometer loop. Bij mijn debuut liep ik overigens 26:08 en mijn PR is 24:08. Dat gaat het beiden niet worden maar wat dan wel? Volgende week meer…

3 gedachtes over “Gelopen: Klokgebouwloop @ Klokgebouw Eindhoven 23/03/2014 (10 t/m 13)

  1. Ik heb er vroeger ook gewerkt (stage gelopen).In die tijd (1975) werden die liften nog bediend door liftbedienden. Dat was hun vaste baan en daarom hadden ze die liften helemaal omgebouwd tot een “woonkamer”, inclusief bank, kastje, schilderijen en klok. Ik weet niet of daar nog foto’s van bestaan, maar dat zal uiteraard wel. De dubbele trappen waar de lopers elkaar tegenkwamen waren vroeger ook helemaal gescheiden. Mannen en vrouwen werden toen (voor mijn tijd) echt gescheiden gehouden.In 1975 zaten overigens ook nog steeds de granaatinslagen van de 2e wereldoorlog in de gevels van de gebouwen.
    Met dat alles is het best wel weer leuk om in zo’n oud gebouw weer eens rond te lopen.
    Leuk dat er foto’s van jou zijn in de trappenhuizen. (supporters?)
    Die Megalandtrappenloop zou ik ook nog wel eens willen doen. Een soort gelijke loop als de Klokgebouwloop is ook de VUMC-loop door het VUMC-ziekenhuis in Amsterdam. Ook apart om door de smalle gangen van een (afgeschermd deel) van een ziekenhuis te lopen.
    Je hebt het iig 4 minuten sneller gedaan dan ik. Chapeau!
    Succes op de Parelloop. Heb er vroeger ook enkele keren gelopen. ERg leuk. En toen gingen de wedstrijd en trimloop nog tegelijk van start en finishte de eerste Kenianen nog voordat de veel mensen van de 5km.binnen waren. Maar dat was allemaal vroeger….
    Overigens is jouw blog puik opgezet. Ziet er erg gelikt uit.
    Groeten, Jim

  2. @Tiny: Dank je, inmiddels definitief besloten dat ik van start ga. Toch een kwestie van ‘het bloed kruipt…’

    @Jim: Hé, wat een leuke herinneringen zeg! Bij de Parelloop is nu zelfs de businessrun apart van de ‘gewone’ lopers. Ik weet ook eigenlijk niet of er nog zoveel toppers op de 10 km lopen. Ik vond het wel altijd gaaf om die te zien. Nu is het alleen een kwestie van lopen en weer naar huis omdat ik ’s middags nog naar het voetbal ga. En bedankt voor je compliment over mijn blog. Het gedoe bij weblog heeft er wel voor gezorgd dat het stil heeft gelegen maar inmiddels probeer ik weer regelmatig te bloggen :-)

Reacties zijn gesloten.