Trappen! (8 en 9)

lpmHoog tijd voor wat nagekomen marathon foto’s inclusief de meneer met wie ik de laatste drie kilometer heb gelopen. We zien er nog fris en fruitig uit hè… Dat voelde ik me niet, ook niet na de finish en een dag later want pffff, wat een spierpijn. De dag erna heb ik een dik uur gewandeld en 10 kilometer op de sportschool gefietst in lekker rustig tempo en dat hielp wel. Een dag later was de spierpijn al een stuk minder en kon ik weer redelijk kwiek de trap oplopen en ook weer af. De rest van de week had ik eigenlijk wel weer zin om te lopen maar was het privé veel te druk. Met als gevolg dat ik pas acht dagen na Genk mijn eerste rondje van 5 kilometer liep. Oh my… dat ging moeizaam maar gelukkig ging het rondje van 6 kilometer afgelopen vrijdag alweer een stukje beter net als de fiets- en de krachttraining in de sportschool op zaterdag.
lpm finish 2
Nieuwe uitdagingen zijn er ook alweer en dat voor iemand die vrijwel geen wedstrijden meer loopt. Zondag 23 maart doe ik mee met de Klokgebouwloop maar dat is eigenlijk meer voor de fun. Want hoe moet ik eigenlijk trainen voor een 5 kilometer wedstrijd door het Klokgebouw inclusief 1300 traptreden? Ooit liep ik de trappenloop bij Snowworld maar dit is 2,5 keer die trap… Ai! We gaan het zien… Amper drie weken later loop ik weer eens een 15 kilometer wedstrijd in Sittard. Mijn werkgever Fontys is sponsor, de inschrijving is gratis en ik zie weer eens wat (oud)-collega’s.

En daarna? Hopelijk de langere duurlopen weer wat oppakken als ik die 15 weer in de benen heb.

6 gedachtes over “Trappen! (8 en 9)

  1. Hoi Danielle (is het nu met 1 of 2x ‘n’?)
    Ik zag dat je ook mee deed in het klokgebouw maar heb je niet kunnen spotten.
    Doe je mee aan de Dommelloop?
    Hoe is jouw Klokgebouwloop vergaan? Ik begin nu wel pijnlijke kuitspieren te krijgen.Mijn lopen is niet meer zo best. Heb een week geleden pas voor het eerst weer eens de 10km onder het uur gelopen.
    Groetjes, ;-)

  2. Ik weet het inmiddels! Ik heb je “over mij” gelezen en die 2 N-nen zijn opgehelderd. Hoewel, ik heb het altijd wel apart gevonden, die 2 N-nen….. ;-)

  3. @Jim: Had via de hashtag #klokgebouwloop al gezien dat je meeliep en heb je inderdaad gezien en dus herkend :-) Maar om nou meteen te gaan schreeuwen, ging me wat ver. Wel leuk om te zien dat je nog steeds loopt én blogt!

Reacties zijn gesloten.