Gezien: De Staat @ Nieuwe Nor Heerlen – 24/01/2014

Voor het eerste concert van 2014 kocht ik ruim 6 maanden geleden al een kaartje. Bijzonder want ik kende De Staat tot dusver alleen van naam en hoorde buiten het hitje ‘sweatshop’ nog nooit iets van hen. Maar ach, een concertje bij mij om de hoek met collega blogger Ingmar, dat is altijd gezellig. Ik vergat De Staat overigens weer snel in de zomer van 2013 maar moest er afgelopen vrijdag, een paar uur voor het concert, toch aan geloven dus snel snel Spotify opstarten om het nieuwe album te luisteren. Hm, tja, wat moest ik daar nou van denken. Iets in de muziek vond ik niet zo leuk maar wat het precies was, dat kon ik niet duiden. Ook een paar dagen na het concert overigens nog niet want De Staat rockte er afgelopen vrijdag in de Nieuwe Nor lustig op los. Goede band, vriendelijke zanger en up tempo nummers die de eerste 45 minuten zowaar niet tegenvielen. En toch en toch, mijn voeten kwamen maar niet in de ‘meetap modus’ en na een uur had ik het gehoord en hield ik de toegift voor gezien.

Sorry jongens, aan de publieksreacties was duidelijk te merken dat het aan mij ligt maar jullie maken gewoon niet mijn soort muziek, het is me te springerig en te ‘hak op de tak’ en ondanks dat klinkt het toch een beetje van hetzelfde. Maar ‘sweatshop’ is ok, dat moet ik toegeven. Leuk clipje ook :-)

2 gedachtes over “Gezien: De Staat @ Nieuwe Nor Heerlen – 24/01/2014

  1. @Hans: Sorry voor de late reactie maar deze reactie moest ik blijkbaar goedkeuren? Had ik niet gezien. Heel vreemd, weet niet waar dat aan ligt. Voor een band uit de jaren 80 ben ik waarschijnlijk niet te jong maar ik ken ze niet :-)

Reacties zijn gesloten.