Road2Genk : 3 down, 0 to go… (4)

Nog drie weken aftellen en dan sta ik aan de start van mijn derde marathon. Na wereldsteden Rotterdam en Londen is 16 februari Genk aan de beurt! De voorbereidende trainingen hebben hun top bereikt en vandaag liep ik mijn derde dertiger. Wat betreft gevoel was het mijn beste van de de drie dus dat is hoopgevend. In liep overigens 32.05 kilometer in 3:30:55.

En wat liep ik verder nog de afgelopen week? Op dinsdag een redelijk soepel rondje van 20.31 kilometer in 2:04:47 dat gevolgd werd door een rondje van 17.33 kilometer in 1:49:45. En in de sportschool heb ik zaterdag weer eens mijn gezicht laten zien.
2014-01-24 09.19.45 kopie
Weektotaal: 69,69 kilometer (dat is puur toeval hoor) en dat was tevens de zwaarste trainingsweek in mijn schema van vier maanden.

En wat staat er de komende drie weken nog op de planning? Nou, vooral heel blijven, niet geblesseerd raken of ziek worden. En natuurlijk proberen om niet teveel te stressen over het voorgaande want dat zorgde in 2009 en 2011 voor extra veel spanning. Ik heb goed getraind vanaf half oktober, geen enkele training tot dusver verzaakt met dank aan mijn eigen discipline en de mogelijkheden die mijn werkgever mij biedt om thuiswerkendagen in te lassen dus ik heb er alle vertrouwen in… En anders ben ik toch maar mooi 5 kilo afgevallen, heb ik me niet verveeld in de afgelopen vier maanden en weet ik in de omgeving van Heerlen nu zowat feilloos alle prullenbakken te vinden die zich her en der op mijn route bevinden :-) Maar serieus, ik loop nog wat korte afstanden en wil eigenlijk wat betreft iets langere afstanden alleen nog maar 2 x 20 en 2 x 17 lopen. Dat moet voor mij echt voldoende zijn!

Op de foto een gedeelte van de achtertuin van Kasteel Terworm. Ik loop er heel veel en beschouw het zo langzamerhand ook als mijn achtertuin.

4 gedachtes over “Road2Genk : 3 down, 0 to go… (4)

  1. Wat een kilometers moet je afleggen voordat je die 42 en een beetje kilometers in Genk gaat lopen! Aan de voorbereiding zal het inderdaad niet liggen. Petje af! En ontzettend cool die olifant, die wil ik ook…jammer dat ik tuin heb :-)!

  2. “En natuurlijk proberen om niet teveel te stressen over het voorgaande”
    Goed zo, ik begin steeds meer te beseffen hoe belangrijk ontspanning is. In het dagelijks leven en bij het hardlopen. Als je ergens tegenop ziet, wordt het moeilijker.
    Probeer lachend en relaxt aan de start te staan, Wat kan je dan nog gebeuren.

Reacties zijn gesloten.