Road2Genk: De cijfertjes van de afgelopen weken en leuk nieuws uit België (51 t/m 2)

Jaja, tijd voor een update met nog maar vijf weken te gaan tot mijn derde marathon. De trainingen verlopen tot dusver precies volgens schema dus mij hoor je niet klagen. Hieronder een update met de keiharde :-) cijfers.
525292_10202208757356593_1073392027_n
In week 51 (16 – 22 december) stond er naast de gebruikelijke fiets- en krachttraining in de sportschool nog een looptraining van 10, 17 en 27 in de agenda. De 27 betekende toch weer twee extra kilometers ten opzichte van de langste training in de week ervoor dus vooraf zag ik er een beetje tegenop. Toch wel een beetje bevreesd dat ik te hard van stapel liep. Gelukkig viel het reuze mee en de 27.29 kilometer gingen in 2:55:50, dik tevreden.
Weektotaal: 53.9 kilometer mede omdat ik de training van 17 kilometer niet helemaal afwerkte. Met dank aan de loslopende hond die loopmaatje Wendy en mij zo’n gezellig duo vond dat hij gewoon een half uur met ons mee holde. Nu ben ik doodsbang voor honden dus uiteindelijk ben ik alleen naar huis gehobbeld, totaal overstuur (elke keer dacht ik weer die trippelende pootjes te horen) terwijl Wendy ervoor zorgde dat de hond via de Dierenambulance weer bij het baasje terecht kwam. Foute combi, honden en ik, dat is duidelijk want de afgelopen week had ik ook al een aanvaring met een baasje omdat hij vond dat ik maar moest wennen aan die honden want ‘jij kiest er nou eenmaal voor om te lopen in een gebied waar meer honden loslopen’. Die logica kon ik niet helemaal volgen maar goed…
combi
Week 52 werd de (eerste) week van de waarheid omdat toen de eerste dertiger op het programma stond. Die besloot ik op 2e Kerstdag te lopen en dat bleek een hele goede keuze. Lekker rustig op de weg, prima weer en na 30.07 kilometer en 3:09:41 kon ik thuis weer fris en fruitig (nou ja…) aan het Kerstdiner. Verder liep ik die week nog een 15 en een 17 kilometer rondje.
Weektotaal: 62.64 kilometer en dat was meteen de zwaarste trainingsweek sinds oktober. Fijn, die Kerstdiner calorieën telden dus niet mee uiteindelijk :-) Oh ja, ik ging ook nog een keer naar de sportschool.

In week 1 van 2014 heb ik maar wat gas teruggenomen en voor rondjes van 5, 10 en 19 draai ik mijn hand niet meer om. Alhoewel die van 5 op 31 december echt een flutrondje was. Vermoeide benen dus ik kwam niet vooruit.
Weektotaal: Met de sportschool erbij met fietsen en krachttraining kwam ik uit op 34.5 kilometer.
shoes
In de huidige week 2 ben ik inmiddels klaar met de looptrainingen. Afgelopen maandag liep ik een uurtje, donderdag liep ik een rondje van 2 uur en vandaag liep ik mijn tweede dertiger. Het lukte net niet om 32 kilometer in 205 minuten te lopen en de laatste 7 kilometer waren mentaal ook nog eens heel zwaar omdat ik geen bergje meer kon zien en ik geen inspiratie meer had voor een route. Dus ik rook mijn eigen voordeur al bijna en toen moest ik nog 7 kilometer, pfeh. Uiteindelijk stopte ik voor de deur na exact 205 minuten en 31.37 kilometer. Two down, one to go!
Weektotaal: 61.82 kilometer. Morgen alleen nog even naar de sportschool voor de krachttraining en 20 minuutjes rustig fietsen. Me happy!

Sowieso happy want mijn Belgische biebcollega Veerle die ik jaren geleden voor het eerst in Amsterdam op een ‘biebcongres’ ontmoette en met wie ik al eens rondje liep voorafgaand aan het KNVI jaarcongres besloot gisteren dat ze met me mee gaat lopen in Genk. Ik loop graag alleen en werk ondanks een aantal loopmaatjes veel trainingen in mijn uppie af (zelfs zonder muziekjes in mijn oren want dat leidt me teveel af) maar dit vind ik echt super leuk nieuws. Ze loopt regelmatig marathons, is zeer prettig (klets) gezelschap en na afloop kunnen we ook nog een biertje samen drinken.

Hopelijk laat de volgende Road2Genk update op dit blog wat minder lang op zich wachten want al die cijfertjes zijn niet echt spannend. Maar omdat ik veel gebruik maak van dit blog als archief prop ik ze er wel even in. Altijd handig voor als er weer een nieuwe uitdaging op mijn pad komt.
1507098_10202208757636600_243474126_n
De foto’s bij deze post heb ik de afgelopen weken tijdens het hardlopen gemaakt en over een aantal zit een Instagram filtertje. Neemt niet weg dat ik onderweg (dus zonder filtertje) enorm kan genieten van de mooie luchten. Te vaak stoppen wil ik niet (want dan ben ik bang dat ik geparkeerd sta) maar af en toe gun ik me even een fotomoment.

Oh ja, en ik heb ook nog nieuwe schoenen! Zo, jullie zijn weer helemaal up to date, till next week, it’s a promise :-)

6 gedachtes over “Road2Genk: De cijfertjes van de afgelopen weken en leuk nieuws uit België (51 t/m 2)

  1. @Frans: Jullie zijn welkom om te komen kijken :-)

    @Tiny: Kunnen we ook nog even wat werkzaken doorspreken tijdens het lopen.

    @Hans: Maar jij hebt nog wat extra weekjes om te trainen. Succes!

  2. Fijn te lezen dat het zo voorspoedig verloopt én je ook nog een loopmaatje meekrijgt in Genk.
    Nog even volhouden, genieten, die laatste lange en taperen. Nummer 3 wordt vast een succes.

Reacties zijn gesloten.