Lijstjestijd / Ceedees 2013

Het einde van het jaar nadert dus het is weer tijd voor lijstjes oftewel lijstjestijd. Ook dit jaar luisterde ik nauwelijks singles dus die sla ik net als in 2012 over. In 2011 maakte ik er wel nog een en die vind je hier. Als je in dat bericht dan ook nog even naar beneden scrollt zie je daar ook nog de lijstjes vanaf 2005. Altijd weer leuk om te zien welke bandjes nu nog bestaan…

Dat geldt trouwens ook voor de cd lijstjes van de voorgaande jaren, sommige schijfjes komen hier de kast niet meer uit. Ik ben ook wat selectiever geworden in de aanschaf van cd’s en dat houdt in dat ik euh * shame on me * dit jaar maar drie exemplaren in fysieke vorm kocht. Suede, Foals en Miles Kane zijn de gelukkigen en dat houdt tevens in dat zij op de eerste drie plaatsen geëindigd zijn. De nummer vier, Savages, is trouwens wel in bestelling. Live vond ik de dames niet top maar hun debuutalbum is lekker. En ja, ik ben verslingerd aan Zeros van The Soft Moon maar dat album is uit 2012, helaas. Maar goed, in tegenstelling tot vorig jaar ben ik nu wel in staat om een top 5 te maken, yes.

De punten van de jury gaan dit jaar naar:
1 Don’t Forget Who You Are / Miles Kane (check)
2 Holy Fire / Foals (check)
3 Bloodsports / Suede (check)
4 Silence Yourself / Savages (check)
5 A Feast of Consequences / Fish (check)

