Road 2 Genk : Loopmaatjes (49 en 50)

rijpTijdens mijn vorige trainingsupdate had ik het over routes zoeken maar dat bleek de afgelopen twee weken gelukkig niet zo’n probleem. Ik kon veel overdag trainen en zocht wederom twee keer de Brunssummerheide op. Ondanks dat ik er al maanden niet meer was geweest en er veel veranderd is (bomen gekapt, verharde wegen en zelfs nieuwe weggetjes) lukte het me ook deze keren om niet te verdwalen.

In week 49 ben ik drie keer gaan hardlopen en kwam ik dankzij trainingen van 5, 15 en 20 kilometer tot 40 hardloopkilometers. Ook bezocht ik in die week de sportschool voor een fiets- en fitnesstraining. De 20 kilometer training was de langste maar ook de leukste omdat ik eindelijk weer eens een loopmaatje had. Een vriendin met wie ik op de middelbare school heb gezeten en die sinds 2 jaar ook het hardlopen ontdekt heeft, kwam op zaterdag naar me toe en hield me 1,5 uur gezelschap. Vanwege het feit dat ze net terug kwam van een blessure heeft ze niet de volle training meegelopen. Zij zat al aan de koffie toen ik er nog 40 minuten aan vast knoopte. Ideaal hoor, ook al is het niet voor de volledige training.

Het beviel me zo goed dat ik in de afgelopen week weer een loopmaatje zocht. Ook met Bart ging ik richting de hei en samen liepen we 12 kilometer in 75 minuten. Leuk, gezellig maar het was vooral heel mooi op de hei met de rijp nog op de bomen in alle vroegte. I love running! Verder liep ik in die week nog een 15 kilometer en net liep ik mijn langste duurloop tot dusver, iets meer dan 25 kilometer in 160 minuten. Oh ja, en ik bezocht de sportschool natuurlijk ook nog een keer. Weektotaal: 55 kilometer en een beetje. Ik lig op koers :-) Volgende week komen er weer wat minuutjes bij…

7 gedachtes over “Road 2 Genk : Loopmaatjes (49 en 50)

  1. Knap Daniëlle! Ik moet ook hoognodig naar de 25 km toe maar het komt er maar niet van… Blogjes als die van jou geven mij een extra zetje!

  2. Even teruggelezen en erachter gekomen dat je een hele gaat lopen. Dapper.
    Gaat best goed hè, al op 25. Ik zal wat vaker komen lezen om je vorderingen bij te houden. Succes.

  3. Pingback: Road2Genk: De keiharde cijfers van de afgelopen week en leuk nieuws uit België (51 t/m 2) | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.