Webcare???

Webcare is volgens Wikipedia:
Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in sociale media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben. Sommige bedrijven en organisaties schakelen externe partijen in om hun online reputatie in de gaten te houden. Deze partijen bekijken en analyseren wat er over een bedrijf, product of organisatie op sociale media, blogs en fora wordt gezegd.

WebcareWat mij betreft valt hier ook het adequaat en binnen een redelijk tijdsbestek reageren op mailtjes van (potentiële) klanten/belangstellenden op of het reageren op @reply’s via Twitter maar misschien zie ik het verkeerd. Wat ik in ieder geval niet begrijp is dat ik al vanaf september contact probeer te zoeken met de Hogeschool Zuyd maar dat niemand reageert op mijn mailtjes maar ook niet op mijn tweets.

Samen met een aantal oud klasgenoten van de BDI ben ik bezig met het organiseren van een reünie. Leuk om te doen en we hebben ook al heel veel klasgenootjes teruggevonden online maar we missen nog wat namen. Dus ik dacht, ik mail via het Alumni e-mail adres van Zuyd de vraag of ik wellicht een lijst met namen kan krijgen. Dat was op 10 september. Helaas reageerde daar niemand op. Dus een tweede poging volgde een aantal weken later. Wederom geen antwoord. Daarna heb ik diverse malen een tweet verstuurd met een rechtstreekse verwijzing naar het Twitter account van Zuyd en zelfs naar de faculteit ICT (waar de BDI na diverse naamswijzigingen nu toe behoort) maar helaas, ook daar kreeg ik geen antwoord op. Bemiddeling van Jujuutje zou vast helpen maar nee hoor, het bleef stil aan de Zuyd zijde….

Ok, dan maar op 27 november een e-mail gestuurd naar het algemene e-mail adres van Zuyd… Strekking van de tekst: Ik weet niet of jullie me kunnen helpen met onderstaande vraag maar een reactie geven als ik al op diverse manieren geprobeerd heb om in contact te komen met jullie zou fijn zijn.

Drie keer raden wie er twaalf dagen na het versturen van de mail nog op antwoord wacht? Je mag toch hopen dat ze op vragen van potentiële studenten wat alerter reageren…

NB: En ja, ik zou ook nog eens ouderwets de telefoon kunnen pakken maar ik heb er nou eenmaal voor gekozen om online contact te zoeken. Als je als Hogeschool dan zo graag deze kanalen inzet, maak er dan ook gebruik van en reageer op vragen die je krijgt.

Afbeelding via

4 gedachtes over “Webcare???

  1. Ik heb mijn best gedaan en ik weet dat je mij er niet op aankijkt, Danielle. Maar oh wat zou ik graag met een blogpost willen reageren, maar ik hou me in….
    Ik vind het wel wrang dat het @hszuyd (ipv @zuyd ;( ) reageert op een reactie van @karinwinters terwijl het haar vraag niet helemaal is maar de je jouwe. Ja, er is nog een wereld te winnen. Ik heb er vaak genoeg over geblogd en over gepraat buiten en binnen Zuyd. Blijkbaar wordt expertise in huis niet gezien/gewaardeerd.

  2. @Judith: Hou je maar in ja… Was mijn mail aan het bekijken en zag dat het alweer 12 dagen geleden was dat ik een mail had gestuurd. En toen heb ik mijn weblog maar even ‘misbruikt’ voor deze actie. Er is inmiddels wel een reactie van @hszuyd dus ik wacht vol spanning af…

Reacties zijn gesloten.