Road2Genk : routes zoeken (in het donker) (46 t/m 48)

2013-11-30 11.03.04
Er zijn alweer drie weken voorbij gevlogen sinds de laatste hardloopblogpost maar ik lig nog steeds op schema. Het is af en toe passen en meten om het tussen de rest van mijn werk- en privé dingen te proppen maar vooralsnog lukt dat vrij aardig.

In week 46 trainde ik helaas geen vier keer maar drie keer. De fiets- en fitnesstraining moest ik overslaan omdat ik mijn sportschool pasje had uitgeleend en het met mijn slaapdronken kop op zaterdagochtend vroeg niet in de brievenbus zag liggen. Toen ik er na 20 minuten achter kwam dat wel degelijk in de brievenbus lag, was het vanwege andere afspraken te laat om nog naar de sportschool te sjezen. Gelukkig gingen de hardlooptrainingen in die week van een leien dakje met 7.14, 16.6 en 22.31 kilometer op de teller. De laatste twee natuurlijk in een behouden tempo maar bij dat laatste rondje inmiddels wel weer 2 uur en 25 minuten onderweg. Dat begint ergens op te lijken met een weektotaal van 46 kilometer.

Een week later trainde ik er nog 5 minuten bij en kwam ik tot 23.45 km in 2 uur en 31 minuten. Verder liep ik nog een keertje een 10 en een 7. En die 7 voelt inmiddels al een korte training :-). Het weektotaal was dik 40 kilometer. Gelukkig lukte het in die week om ook nog naar de sportschool te gaan waar ik 20 minuten fietste en en alle spiergroepen aan het werk zette op de apparaten. 2013-11-30 11.14.35

In de afgelopen week trainde ik er even geen minuten bij maar was mijn langste duurloop er wederom eentje van 150 minuten. Het was zwaar en het ging moeizaam en ik kwam tot exact 23 km. Toch dik tevreden hoor!
Maar het was een moeizame week want ook de 10 km op maandag ging net boven het uur al ging de 17 kilometer van gisteren wel weer best aardig. En op het nippertje voor het eerst boven de 50 week kilometers, me happy.
2013-12-01 16.45.14
De maand november sluit ik volgens Runtastic dan ook af met 190 hardloopkilometers, niet slecht al zeg ik het zelf :-)

Behalve het inplannen van de trainingen tussen het werk en het reizen door vind ik het ook best lastig, nu het zo heel vroeg donker is, om routes te vinden. Mijn achtertuin, waar het heerlijk hardlopen is in de zomer, is echt te donker na zonsondergang dus blijf ik tijdens mijn avond- of ochtendloopjes in de (soms hele saaie) bebouwde kom waar veel lantaarnpalen staan. In je eentje trainen helpt daarbij ook niet echt mee. Maar zaterdagochtend ben ik toch maar eens van mijn vaste 17 km rondje afgeweken en heb ik na 22 minuten de afslag naar de Brunssummerheide genomen. Daar was ik al maanden niet meer geweest en het was de moeite waard. Ik ben drie keer kort gestopt om foto’s te maken en ik heb met volle teugen genoten ook al was het weer even wennen om boomstronken te moeten vermijden. De kilometers vlogen voorbij door het wisselende landschap maar eveneens omdat ik natuurlijk erg op moest letten waar ik was, soms lijkt het daar allemaal wel heel erg op elkaar. Maar ik was keurig binnen de vooraf gestelde tijd weer thuis. Volgende week weer!

4 gedachtes over “Road2Genk : routes zoeken (in het donker) (46 t/m 48)

  1. Een van de voordelen van mijn nieuwe beroep (pensionado) is dat ik voor trainingen niet langer uitsluitend op de avonden ben aangewezen. Nog een paar weken dan gaan de dagen weer lengen! (laten we maar optimistisch blijven :-))…

  2. @John: Ja zeker, die ligt er nog altijd prachtig bij. Afgelopen zondag was het wel iets minder, werden we vanaf de rand van de hei achtervolgt door een jonge hond die maar bleef mee rennen. Loopmaatje Wendy en ik zijn uiteindelijk gesplitst (ik ben doodsbang voor honden) en ze heeft hem mee naar huis genomen. Gelukkig meldde de eigenaar zich na een paar uur bij de Dierenbescherming. Voorlopig blijf ik er even weg…

Reacties zijn gesloten.